Ivar Stuan, Jarl Magnus Riiber og Arild Inge Markussen. (BERRE, Magnus Rønningen Hansen)

Fortsetter samarbeidet med kombinertlandslaget

Helgeland Kraft Helgeland Kraft signerte tirsdag denne uken en forlengelse av samarbeidsavtalen med kombinertlandslaget.

Den nye avtalen gjelder for fire nye år, og strekker seg til og med VM i Nordiske grener i Trondheim 2025. Det er et langt og godt samarbeid som nå videreføres. Helgeland Kraft har vært med som sponsor for kombinertlandslaget gjennom hele ni år. Et samarbeid som har båret frukter for begge parter.
– Vi har opplevd et veldig positivt engasjement rundt vår relasjon til kombinertlandslaget gjennom disse årene, sier daglig leder for Helgeland Kraft Strøm, Arild Markussen.
– Lokalt på Helgeland opplever vi at mange er stolte over at en lokal aktør samarbeider med verdensledende idrettsutøvere, og Tour de Helgeland har blitt en tradisjon for mange helgelendinger. Samtidig er det liten tvil om at vi gjennom dette sponsoratet har fått et merkevareløft i det nasjonale markedet. Kombinertlandslaget har i løpet av perioden Helgeland Kraft har vært med som partner gått fra å være ett av flere gode lag til å bli helt dominerende både på herre- og damesiden. Det er klart det er gøy med gode resultater når man er inne som sponsor, sier Markussen.
– Men minst like viktig er det at disse resultatene kommer fra gutter og jenter som går foran som gode rollemodeller, med verdier og adferd som vi kan relatere oss til.
– Vi er veldig glade for å fortsatt ha med Helgeland Kraft på laget, sier Ivar Stuan, sportssjef for kombinertlandslaget.
– Gjennom å samarbeide over tid får vi bygd opp og etablert en relasjon der vi spiller hverandre gode og blir lagt merke til i markedet.
– Helgeland Kraft er en av de sponsorene vi har jobbet tettest med, sier Jarl Magnus Riiber, kombinertsportens udiskutable ener de siste sesongene.
– Vi har vært flere turer på Helgeland og sitter igjen med mange flotte inntrykk, både fra natur og mennesker. Særlig godt husker jeg deltagelsene vi har hatt på Tour De Helgeland». Under besøket denne gang stod både signering av ny samarbeidsavtale, besøk hos det prisvinnende kraftverket Øvre Forsland og deltagelse på Bysprinten Summer Tour på programmet.

NIF-EPI01, 01