Jarl Magnus Riiber (Odd Andersen / NTB)

Kombinert-gutta vil «reise kjerringa» i WC-finalen

Norges Skiforbund har tatt ut sju utøvere til WC-finale i tyske Klingenthal 20.-21. mars.

Jarl Magnus Riiber mangler 15 poeng for å sikre verdenscupseieren sammenlagt.

-  Dette er et viktig uttak fordi det er siste konkurranse for oss i år og WC-finale. Riiber leder worldcupen med 186 poeng og det er flere som har lyst til å være med å kjempe. Vi har landet på VM-laget fra Oberstdorf pluss Lars Halvdan Buraas som kvalifiserte seg gjennom gode resultater i COC i Lahti i februar. Det var forhåndsmeldt at den som vant fram i COC fikk plassen i WC, forteller sportssjef for kombinert Ivar Stuan.

Verdenscupen skal avgjøres ved hopp i stor bakke og to individuelle renn for den norske troppen som sanket åtte medaljer i Oberstdorf.

-  Det er en veldig spesiell finale, den siste konkurransen vår før VM stod i samme bakke i Klingenthal og da vant tyskerne. Så vi har en klar målsetting om å ta seier denne gangen og har et ønske om å «reise kjerringa». Vi hadde et fantastisk VM, samtidig har vi noen utøvere som ikke var helt fornøyd. Jeg forventer at de vil være med å kjempe om pallplasser nå til helga, sier Stuan.

Det er NRK og Eurosport som sender helgens renn.

Uttak

Disse stiller for Norge