Fra venstre står: Ida Marie Hagen, Gyda Westvold Hansen, Ivar Stuan, Marte og Mari Leinan Lund. Foto: Geir Olsen / NTB

18 utøvere til Lillehammer

Norges Skiforbund sender 18 utøvere til World Cup-rennene i kombinert i Lillehammer.

Det er klart for tidenes første World Cup renn for kvinner i Norge, og kombinert har aldri sendt en større tropp til en World Cup-helg noen gang. I forbindelse med World Cup på hjemmebane har også Norge nasjonal kvote med ekstra mange utøvere til start.

– Vi skriver historie på Lillehammer til helga, og vi gleder oss veldig til å konkurrere på hjemmebane. Vi avslutta som verdens beste nasjon i fjor, og målsettingen er å beholde denne tronen når Lillehammer-helga er ferdig. Jentene har ikke konkurrert på ski internasjonalt siden VM i Oberstdorf, og forventningene er at vi skal være med å kjempe i toppen. Basert på årets sommer Grand Prix-renn, er det flere utøvere og nasjoner som har tatt store steg i kvinnekombinert, og konkurransen har aldri vært så hard noen gang. Vi må derfor gjøre vår jobb for fortsatt å være best. Alle gutta som kom til start i Ruka tok World Cup-poeng, og normalt sett er alle de 11 gutta som er klare for Lillehammer gode nok for det samme, sier sportssjef Ivar Stuan.

Disse stiller for Norge i Lillehammer, menn:
Jarl Magnus Riiber, IL Heming
Jørgen Graabak, Byåsen IL