Avlyst verdenscup og treningssamling

Med avlyst verdenscup i Otepää blir det ekstra trening og hvile for det norske kombinertlandslaget som snart skal konkurrere på hjemmebane.

Kombinertgutta kan nå legge bak seg fire helger med et tett og tøft konkurranseopplegg. Helgens verdenscup i Otepää er avlyst og de kan nå fokusere på trening og hvile her hjemme. Neste uke vil de ha en treningssamling på Lillehammer før de skal til Granåsen og konkurrere igjen om et par ukers tid.

–      Det er viktig at de får tilstrekkelig med restitusjon, så de holder seg friske resten av sesongen. De er nå ferdig med to tredjedeler av sesongen og det gjenstår fortsatt nye fire helger på rad, med mange konkurranser etter Trondheim, sier sportssjef for kombinertlandslaget Ivar Stuan.

Jarl Magnus Riiber har vært strålende denne sesongen og leder verdenscupen suverent. Til tross for mange konkurranser og mye reising ser det ikke ut til å prege det norske landslaget noe særlig, de leverer fra gang til gang. Bak Jarl Magnus har vi Jørgen Graabak på en andreplass, Jens Lurås Oftebro på fjerde og Espen Dahlhaug Bjørnstad på sjette.

Det er ikke umulig at de norske utøverne kan tapetsere pallen i verdenscupen når sesongen er ferdig, foran Tyskland.

nif-epi04, 04