Rekordsesong for Riiber

Jarl Magnus Riiber har hatt en fantastisk sesong og er på god vei til å slå sin egen poengsum i verdenscupen fra i fjor.

To tredjedeler av sesongen er ferdig og Jarl Magnus legger ikke skjul på at det har vært godt med et par uker konkurransefri, da Otepää ble avlyst.

–Seefeld var årets høydepunkt, å man merker godt på kroppen at det har vært mange konkurranser, sier Riiber.
Han ble første nordmann noen gang som vant trippelen i Seefeld.

­­Det har blitt trening og avslapping hjemme  og på fjellet etter rennene i Seefeld, noe som kommer godt med før gjenværende konkurranser. Kombinertlandslaget kan så langt se tilbake på en meget sterk sesong, generasjonsskiftet ser ut til å være en suksess.

–Vi har et ungt lag med et fellesmål. Vi er veldig gode på å utfordre hverandre, særlig i hoppbakken. Vi sir oss aldri fornøyd, det er alltid rom for å bli bedre. Dette jaget i hoppbakken har vært viktig og tatt oss et steg videre som lag. Dette ser vi igjen i årets laginnsats, det er kult at vi kan stille med et så sterkt lag i hver konkurranse.

Det nærmer seg verdenscup i Granåsen som går samtidig som SkiTour 2020. Det blir folkefest og mye liv i Trondheim.

– Forventninger til Granåsen er store, og jeg har mye å leve opp til etter fjorårets seiere. Jeg håper på å prege hopprennet slik at jeg legge grunnlaget for nye topplasseringer der, sier Riiber.