Jarl Magnus Riiber, vinner Fabian Riessle fra Tyskland og Eero Hirvonen fra Finland på podiet etter Verdenscupen i kombinert i vinter.

Får egen helg i Trondheim

Det internasjonale skiforbundet (FIS) bestemte fredag at verdenscuprennet i kombinert flyttes fra mars til helgen 26.-27. januar.

Opprinnelig var det Japan og Sapporo som skulle arrangere renn helga 26.-27. januar, men arrangørene i Japan måtte i sommer kaste inn håndkleet. Opprinnelig var det satt opp midtukerenn i Trondheim 12.-13. mars, men nå blir det egen kombinerthelg i Trøndelag.

- Det er viktig for oss å fylle hver helg om vinteren med TV-sendte renn. Derfor er vi utrolig glad for at vi i samarbeid med Norges Skiforbund, arrangørene i Trondheim og NRK klarte å få til dette. Nå ligger alt til rette for en skikkelig kombinerthelg i Trondheim hvor det ikke arrangeres andre renn parallelt. Det blir spennende å se om vi får skikkelig kombinertstemning i Granåsen både lørdag og søndag, sier renndirektør for kombinert i Det internasjonale skiforbundet, Lasse Ottesen.

- Vi som årlige arrangører av verdenscuprenn i Granåsen gleder oss til å ta i mot kombinert til en verdenscuphelg i januar. Det blir en flott anledning til å se flere lokale helter i verdensklasse kjempe om pallplasseringer rett før ski-VM i Seefeld. Det kommer til å bli to action fylte dager med stor stemning i Granåsen, forteller leder av organisasjonskomiteen, Erik Andresen.

Foreløpige starttider:
Lørdag 26. Januar: Kl. 10:30/14:00: Hopp/Langrenn