Jarl Magnus Riiber (tv.), Jørgen Graabak og Magnus Krog (NTB scanpix)

Best i sommermesterskapet

Jørgen Graabak tok en overlegen seier i sommermesterskapet i kombinert søndag. Gyda Westvold Hansen vant kvinneklassen.

Resultater på skiforbundet.no

Graabak, som vant hoppdelen gikk kontrollert inn til en klar seier. Jarl Magnus Riiber, som imponerte med beste langrennstid, gikk inn som nummer to. Han var 43 sekunder bak Graabak. Magnus Krog sikret tredjeplass med tiden 27.58 minutter. Det var seks sekunder foran Magnus Moan og ni sekunder foran Espen Bjørnstad.

Også i kvinneklassen ble det en suveren seier. Gyda Westvold Hansen (bildet) gikk i mål 1.58 minutter foran Ida Marie Hagen på andreplass. Hanna Midtsundstad kom to sekunder bak Hagen og ble nummer tre.

Hoppdelen ble arrangert lørdag, mens langrennsdelen gikk fra Natrudstilen søndag.

Best i sprint
Einar Lurås Oftebro (20) tok en svært uventet seier på supersprinten i kombinert i Lillehammer lørdag. Både Magnus Moan og Jørgen Graabak kom til kort.
Oftebro er et nokså ukjent navn for folk flest i kombinerttroppen, men lørdag viste han for alvor sitt talent i Lillehammers gater.Moan har seks seirer i supersprinten, men lørdag måtte han nøye seg med å bli toer.

Jørgen Graabak, Einar Lurås Oftebro og Magnus Moan.

Hanna Midtsundstad vant kvinnenes supersprint foran Ida Marie Hagen, mens Thea Minyan Bjørseth ble nummer tre.

Ida Marie Hagen, Hanna Midtsundstad og Thea Minyan Bjørseth.

Resultater på skiforbundet.no

nif-epi04, 04