Jarl Magnus Riiber, Bjørnar Tretterud (Block Watne) og Marte Leinan Lund

Ny hovedsponsor for kombinert

Block Watne går inn som hovedsponsor for Norges Skiforbund Kombinert.

Avtalen strekker seg til over Beijing-OL 2022.

- Block Watne har vært delsponsor for Kombinerlandslaget i to år og har høstet verdifull erfaring og oppnådd de resultatene vi satt oss, og vel så det.  Vi har sammen med kombinertlandslaget laget HMS filmer, plakater og foredrag som har vært mye brukt og satt det riktige fokuset; et fokus som i form og innhold er ganske likt i landslaget og Block Watne. (En av filmene kan sees på Blockwatne.no eller på Youtube). Vi har oppnådd eksponeringsverdier som vi er veldig stolte av. Det er jo selvsagt fordi Espen Andersen og Jan Schmid hadde en kjempesesong, med gul trøye og kniving mot tyskerne – og en japaner.  På tampen kliner Jarl Riiber til og viste hvor han skal være i verdenscupen. Alt dette dro vi i Block Watne stor nytte av, forteller salgs- og markedsdirektør Bjørnar Tretterud.

- Det er topp at de er ny hovedsponsor de neste fire årene. Block Watne kom inn med full fart som sponsor for to år siden, og firmaet løfter kombinert på alle måter, sier sportssjef Ivar Stuan.

Nå som Block Watne går inn som hovedsponsor, gjør vi det med tre hovedbegrunnelser:

1) Guttene kommer til å prestere bedre i årene som kommer. Vi har bare sett en start på de gode resultatene, det er vi sikre på at de skal få til og vi vil assosieres med det.

2) Jentene kommer inn i Kombinert-familien; noe som betyr mye for publikumsinteressen og vi drømmer om at kombinert får til de samme, spennende mixkonkurransene som skiskyting har fått til. Det er veldig inspirerende for oss i Block Watne at jentene nå kommer for fullt med den satsingen landslaget gjør

3) Vi vil fortsette å samarbeide med landslaget, både kvinner og menn, for å styrke og bevisstgjøre våre egne ansatte om HMS arbeidet.  Det er en fortsettelse av det vi allerede har gjort, nå skal det forsterkes med nye elementer.

Konsernledelsen i Block Watne og OBOS går helhjertet inn for dette sponsoratet og ønsker Kombinertlandslaget lykke til med sesongene som kommer.

Går videre med 1881
1881 har vært kombinerts sponsor siste årene, og fortsetter i en delsponsorrolle frem til 2022.
- Opplysningen 1881 har vært med NSF kombinert i fire spennende år og vi gleder oss over å få være med også i den neste perioden. Vi ser frem mot både et nytt VM og OL, vi er spesielt begeistret for satsningen på kvinner som ser veldig lovende ut, sier administrerende direktør i Opplysningen 1881, Mads Gåsemyr.
- 1881 kom etter i initiativ fra Christen Sveaas i 2014 inn som hovedsponsor. Det er veldig bra at de forlenger for fire nye år, sier Stuan.

- Både Block Watne og 1881 har markert tydelig at de er opptatt av å støtte kombinert og ikke minst den spennende jentesatsingen. Kontinuitet, forutsigbarhet, nytenkning med jentene er stikkord. Avtalen gir et godt grunnlag for de neste 4 årene sammen med Swix som kom på plass i mai, legger Stuan til.

Mads Gåsemyr i 1881 sammen med Riiber og Lund.

NIF-EPI01, 01