Mikko Kokslien er tilbake på det norske laget (NTB scanpix)

Sju utøvere til Val di Fiemme

Norges Skiforbund sender sju utøvere til helgas verdenscuprenn i italienske Val di Fiemme. Det er også uttatt utøvere til kontinentalcuprennene i Ruka, samt til junior-VM i Sveits.

Norge er tilbake med sju plasser i verdenscupen etter at Mikko Kokslien sikret en ekstra kvoteplass etter seierne i kontinentalcupen i USA før jul. Magnus Krog er også tilbake på laget etter at han var reserve under rennene i Ramsau før jul. Dermed er det hele A-landslaget som stiller på startstreken i den italienske dalen til helga.

Magnus Krog er klar for sesongdebut etter mye trøbbel i starten på årets sesong. Foto: NTB scanpix

Norge har fått en fenomenal start på sesongen. Jan Schmid leder verdenscupen sammenlagt foran Espen Andersen, mens Jørgen Graabak ligger på tredjeplass.

Det er tre konkurranser i Italia til helga. Fredag og søndag er det individuelt renn, mens det er teamsprint lørdag.

Med tanke på OL-uttaket er helgas renn svært viktige for hele kombinertlandslaget. Bortsett fra Jørgen Graabak og Magnus Krog, har laget har ladet opp til rennene i østerrikske Seefeld siden fredag forrige uke.

Det er også uttatt tre utøvere til helgas renn i kontinentalcupen i Ruka, mens også tre utøvere har fått klarsignal til junior-VM i Sveits 30. januar – 3. februar.

Disse stiller for Norge:

Verdenscup, Val di Fiemme:
Mikko Kokslien, Søre Ål IL
Magnus Moan, Byåsen IL
Jørgen Graabak, Byåsen IL
Jan Schmid, Sjetne IL
Espen Andersen, Lommedalens IL
Jarl Magnus Riiber, IL Heming
Magnus Krog, Høydalsmo IL (reserve)

Kontinentalcupen, Ruka:
Sindre Ure Søtvik, Eldar IL