Magnus Moan og kombinertlandslaget er klare for internasjonal sesongåpning i Planica lørdag og søndag. (NTB scanpix)

Kombinertlandslaget til Planica

Norges Skiforbund Kombinert sender syv utøvere til helgas sommer Grand Prix-renn i slovenske Planica.

Rennene i Planica blir eneste internasjonale konkurranser i sommerhalvåret for kombinertlandslaget.

- Dette blir god matching for oss, og en god generalprøve på hvor vi står. Vi får både sjekket form og status på gutta. Den neste perioden inn mot sesongstarten i november blir også viktig for oss, sier landslagssjef Kristian Hammer.

Han ser med spenning for hvordan laget er i rute i forhold til stormakten Tyskland og de andre stornasjonene i kombinertsirkuset. Det er hopprenn klokken 10:00, samt 10 km rulleski kl. 12:00 både lørdag og søndag i Planica.

Kombinertlandslaget blir i Planica noen dager etter helgas renn. Deretter reiser laget videre på høydeopphold i Val Senales. I slutten av oktober er det nytt høydeopphold for enkelte av utøverne i spanske Sierra Nevada. Kombinert har tradisjonell sesongåpning med langrenn i midten av november på Beitostølen. Vinterens hovedmål er OL i februar i sør-Korea.

Disse stiller for Norge i Planica:
Magnus Moan, Byåsen IL
Magnus Krog, Høydalsmo IL
Jørgen Graabak, Byåsen IL
Jan Schmid, Sjetne IL
Mikko Kokslien, Søre Ål IL
Jarl Magnus Riiber, IL Heming
Espen Andersen, Lommedalens IL

Mer om rennene på fisski.com

NIF-EPI02, 02