Ingen planer om å flytte eller avlyse Equinor NC i Holmenkollen

Equinor Norgescup for junior vil gå som planlagt i nasjonalanlegget i Holmenkollen fra 14. til 16. februar – til tross for en uvanlig snøfattig januar måned i Oslo.

Takket være kunstsnøanlegg med god kapasitet regner vi med at løypenettet blir klart til å arrangere skirenn i Holmenkollen i februar – selv uten særlig hjelp fra værgudene.

– Pr i dag er det i overkant av 3 km løyper i Holmenkollen, og dette vil bli utvidet i forkant av Norgescup. Vi håper og regner med at det blir minusgrader nok til å få produsert nok snø til å kjøre rennet i de planlagte løypene, men det kan være at søndagens 7,5 kilometer for menn blir kortet noe ned, sier løypesjef Jørn Raastad i arrangementskomiteen.

Arrangørklubbene Rustad, Njård og Kjelsås har heller ikke gitt opp håpet om at det kommer «villsnø». Det er fortsatt noen uker til rennhelgen, og innen den tid kan været endre seg mye.

– Det å flytte Norgescup med 1000 deltakere til en annen konkurransearena er pr i dag ikke aktuelt. Det kan imidlertid bli aktuelt å kutte ned på løypelengdene dersom vi ikke får nok snø til å lage fulle løypelengder av forsvarlig kvalitet, sier løypesjefen.

Det ble denne helgen arrangert Oslo skifestival i Holmenkollen, med over 2000 deltakere i to dager. Løypene holdt god kvalitet gjennom hele helgen.