Premiene er klare – det blir langrennskunst

Det blir kunst som premier under NC-rennene i Holmenkollen. Kunstneren Annethe Østensen har laget tre malerier.

Det blir kunst som premier under NC-rennene i Holmenkollen. Kunstneren Annethe Østensen har laget tre malerier for arrangørene, ett for hver stilart konkurranse som viser skiløpere i aksjon i Holmenkollen. Disse bildene er fotografert, og det er laget trykk av bildene.

Det blir premier til 1/3 av deltakerne i hver klasse.De seks beste får store innrammede kunsttrykk som er signert av kunstneren. De seks neste får mindre, innrammede trykk. Resten av premiene er også trykk. Alle som får premie ropes opp på premieutdelingen.

I SNØcrossen (langrennscross) stiller sponsor med fine premier til de 6 første i hver klasse, pluss deltakerpremie til alle.

NB: Uavhentede premier blir ikke ettersendt.

Annethe Østensen laget forøvrig også premiene under NC i Holmenkollen i 2018, kanskje er det noen eldre juniorer som får en komplett samling med alle 6 motivene?

For å bidra til finansieringen av NC så blir originalmaleriene solgt til markedspris, dvs samme pris som i galleri kr 14.000. To av maleriene er solgt, men fortsatt er det mulig å sikre seg klassisk-bildet som måler 100 x 80 cm. Ta kontakt med leder premie og seremoni på nykkelmo@ulvang.no dersom du er interessert i å kjøpe bildet.

Kunstneren kan du følge på Instagram @annetheostensen, www.annethe.com på Facebook siden Annethe Østensen Galleri.  De blir hyppig oppdatert.