Fra venstre: Mona Berger (varaordfører Trondheim kommune), Morten Wolden, Torbjørn Skogstad, Tina Lihaug Selbæk, Torbjørn Mæhlumsven, Øistein Lunde, Tove Moe Dyrhaug, Ola By Rise, Åge Skinstad, Bård Benum, Nils Kr Moe, Torbjørn Skogstad, Stine Korsen, Erik Røste, fylkesordfører Tore O Sandvik og H.K.H. Kronprins Kronprins Haakon.

Første møte i hovedkomiteen

Det første møtet i hovedkomiteen for SKI-VM Trondheim 2025 ble gjennomført i Norges Skiforbunds lokaler på Ullevål Stadion fredag ettermiddag.

Åge Skinstad (t.v.), Tove Moe Dyrhaug, H.K.H. Kronprins Kronprins Haakon og Bård Benum.

Skipresident Tove Moe Dyrhaug innledet og orienterte litt om hovedkomiteens mandat og arbeid. På møtet ga styreleder for SKI-VM Trondheim 2025, Bård Benum, samt daglig leder Åge Skinstad en status foran mesterskapet om drøyt to år. I tillegg orienterte direktør for kultur og idrett Ola By Rise og kommunaldirektør Morten Wolden om anleggsutbyggingen i Granåsen.

– Et veldig fint møte i ettermiddag. Det er veldig hyggelig at H.K.H. Kronprins Haakon tar seg tid til å  være med i hovedkomiteen. Han bidro aktivt i møtet og er veldig engasjert rundt flere viktige tema. Vi ønsker å lage en ny folkefest med store opplevelser. I SKI-VM Trondheim har vi sterk fokus på miljømessig og sosial bærekraft, og inkludering, hvor alle skal med, og målsettingen med mesterskapet er at det skal inspirere til og for skisporten, forteller skipresident Tove Moe Dyrhaug.

Det vil bli møter på teams og neste fysiske møte blir i Trondheim og Granåsen.

H.K.H. Kronprins Kronprins Haakon bidro aktivt i møtet på Ullevål Stadion i ettermiddag.

Bakgrunn
Norges Skiforbund, Sør-Trøndelag Skikrets og Trondheim Kommune eier sammen selskapet VM Trondheim 2025 AS. Til å bistå og rådgi selskapets styre, er det oppnevnt en hovedkomite:

• Norges Skiforbund - Presidenten i Norges Skiforbund vil være leder for komiteen.
- Skipresident Tove Moe Dyrhaug
- Visepresident Aage Schaanning

• 3 medlemmer utpekt av Trondheim kommune:
- Ordfører Rita Ottervik
- Kommunedirektør Morten Wolden
- Kultur- og idrettsdirektør Ola By Rise

• Ett medlem utpekt av Trøndelag fylkeskommune:
– Fylkesordfører Tore O Sandvik

• 4 medlemmer utpekt av Norges Skiforbund:
- HKH Kronprinsen
- Torbjørn Skogstad/Grenkomiteleder Langrenn
- Stine Korsen/Grenkomiteleder Hopp
- Edgar Fossheim/Grenkomiteleder Kombinert

• 2 medlemmer utpekt av Sør-Trøndelag Skikrets:
- Torbjørn Mæhlumsven/Kretsleder
- Tina Lihaug Selbæk

• Ett medlem utpekt av Forsvaret – Jens Christian Junge
• Ett medlem utpekt av Politiet – Politimester Nils Kr Moe
• Ett medlem utpekt av Næringsforeningen i Trondheim – Berit Rian
• FIS Council medlem – Erik Røste

Tove Moe Dyrhaug og H.K.H. Kronprins Kronprins Haakon.

nif-epi04, 04