Bendik Jakobsen Heggli (2), Iver Olaussen (1 og Junior Norgesmester) og Adrian Thon Gundersrud (3) utgjorde pallen under NM Junior Stor bakke i Granåsen mandag

NM Stor bakke Junior og Senior

Anders Ladehaug fra Nordre Land og Eirin Maria Kvandal ble Norgesmestere i Stor bakke i Granåsen, mens Iver Olaussen fra arrrangørklubben Byåsen IL ble Junior Norgesmester

RESULTATER

NM STOR BAKKE Kvinner og Menn

PROLOG MANDAGStor bakke Kvinner og Menn
NM JUNIOR Stor bakke Menn Jr

Se omtale i egen artikkel.

NM ble sendt på NRK
NRK 1  NRK 2

Hele landslaget starter i et sterkt felt blant kvinnene. Menn som representerer Norge i WC Zakopane og COC Innsbruck kommer i karantene, og får dessverre ikke deltatt i NM 2021.

Startlister

NM STOR BAKKE

NM Junior Stor bakke

LIVETICKER

K-JUMP

VIND

Påmelding og Invitasjon

NM Senior Menn og Kvinner

NM JunIOR MENN

Startberettigelse

Startberettigelse til NM Stor bakke står beskrevet under:

Hovedrenn under sesonginformasjon

Rankingliste Menn 75 best rangerte på påmeldingstidspunktet er startberettiget. Som unntak i 2021 vil alle på utviklingsnivå Elite og A være startberettiget i NM Stor bakke, dvs. de 79 best rangerte Menn.

KORONA

Alle team og alle som skal i bakken må sende inn navneliste og telefonnummer i forkant til arrangøren på bil.hopp.arr@gmail.com. Arrangementet er ikke åpent for publikum

Kun utøvere og trenere har adgang inn i garderobene. Smøring av ski foregår på angitt plass.

Teamene bes begrense antallet som deltar på lagledermøte, da vi kun kan være 20 innendørs. Det er god plass i arenabygget, og alle skal bruke munnbind under lagledermøtet.

Alle må ha med tilstrekkelig med munnbind. Munnbind skal brukes når man ikke kan opprettholde avstand på 1-2 meter, og alle hoppere anbefales sterkt å bruke munnbind på veg opp til toppen og så snart som mulig etter exit, inkl. i gaderoben.  Det vil være søppelpose for munnbind og tape på toppen. Det skal brukes munnbind til enhver tid under premieseremoniene.

Det er svært viktig at alle tar hensyn til utøvere og hverandre. Ha med munnbind og hold GOD AVSTAND til enhver tid.

Droneoperasjon NM Stor Bakke 2021

Above Media AS skal operere drone under NM Stor bakke 2021 i Granåsen mandag 18. og tirsdag 19. januar. Operasjonen koordineres med NRK, Norges Skiforbund og arrangør.
Formålet med flygingen er å ta opp bilder til NRK sin TV-sending av rennet, som går på NRK tirsdag 19. januar. Noen utvalgte hoppere skal flyges etter og filmes utfor storbakken.
Operasjonen vil foregå i tråd med vår operasjonsmanual, og regler beskrevet i ”Forskrift om luftfartøy som ikke har fører om bord mv.”.
Vi ber utøvere, støtteapparat og mannskap respektere sperrebånd og sikkerhetssoner.
Ved spørsmål eller innvendinger, ta kontakt med:
* Pilot og operasjonsansvarlig: Jonas Sandell – tlf 47363417 (tilgjengelig under arrangement)
* Operativ leder: Matias Braathen – tlf 94805148 (tilgjengelig under planlegging)

program

Lørdag 16. januar
09:00 - 13:00 Trening i begge bakker
Søndag 17. januar
09:00 - 13:00 Trening i stor bakke. (K90 stengt)
Mandag 18. januar

18:50 Finaleomgang Menn
ca. 19:25 Premieutdeling Kvinner og Menn

REN UTØVER

Alle som deltar kan tas ut til dopingkontroll, og bør være forberedt på dette. Alle skal ha gjennomført og bestått opplæring på renutover.no.

UTSTYRSREGLEMENT

Nasjonale renn og NM arrangeres ihht. FIS ICR regelverk, og FIS sit regelverk for utstyr. Alle må ha gyldige kroppsmål. Utstyrskontroll vil bli gjennomført.

Etter vedtak i Fagmøte vil det sesongen 2020/21 også tillates dresser og pads ihht. FIS regler fra forrige sesong.

Utøvere som skal tas ut for internasjonal representasjon må i uttaksrenn (som NM) ha benyttet utstyr ihht. FIS regler for årets sesong (inkl. ny cut og nye pads).