Skarbakkene, Molde (Foto: MOI)

NC Fageråsen ny dato - NC Molde

MOI arrangerer NorgesCup hopp i Skarbakken 25.-26. februar. På lørdag vil vi teste ut SuperTeam som en uoffisiell lagkonkurranse. NC Fageråsen flyttes til to renn på lørdag 4. mars. Søndag blir reservedag i tilfelle dårlig vær lørdag. Påmeldnigsfrist for Fageråsen utsatt en dag til 23.02.

INVITASJON

Påmelding og invitasjon ligger på MinIdrett:

PÅMELDING Molde
PÅMELDING Fageråsen

NC Molde, februar

På vegne av Norges Skiforbund inviterer Molde og Omegn Idrettsforening til NorgesCup i Skarbakken lørdag 25.02. og søndag 26.02.2023.

Bakken har vært i jevnlig bruk i vinter. Med beliggenheten på Nord-Vestlandet kan været ofte gjøre at det blir utfordringer med snøforholdene, spesielt i tilløpet.  Skarbakken har derfor porselsensspor. Arrangør har testet ut bruk av vann i sporet ved hjelp av sprøytekanner for å sikre god glid i tilløpet. 15 personer med hver sin sprøytekanne vil stå i tilløpet og løpende vanne sporet for å holde det fuktig.

Superlag

På lørdag ettermiddag ønsker vi å teste ut konseptet med lagkonkurranse for 2 utøvere på lag som hopper 3 tellende omgager. Lagene settes fritt sammen av de som deltar i den individuelle konkurransen på lørdagen; gjerne med par fra respektive team. De som vil delta melder seg på i par og angir hvem som skal hoppe hhv. 1. og 2. pulje.

Mulighet for etteranmelding til de individuelle NC rennene i Molde fram til lagledermøtet på fredag.

• Lagene settes fritt sammen med 2 og 2 utøvere i par (kan eventuelt være fra samme treningsteam).
  • 3 tellende omganger.

YR Værmelding Skarbakken, Molde

NC Fageråsen, mars

På vegne av Norges Skiforbund inviterer Bossmo & Ytteren IL Hopp og Kombinert sammen med Polarsirkelen Ski og Fageråsbakkene AS til inviterer til NorgesCup Hopp i Fageråsebakken K100 i Mo i Rana lørdag 04.03. og søndag 05.03.2023. Det er isspor i tilløpet og pr. i dag flotte forhold i unnarennet i bakken.

Det er viktig for arrangørs motivasjon og gjennomføring av rennet at det er tilstrekkelig påmeldte deltagere til hopprennet.

YR Værmelding for Fageråsen, Mo i Rana

LIVETICKER

K-JUMP      VIND

PROGRAM Molde

Fredag 24. februar
17.00 Treningshopping
19.30 Lagledermøte i pressebrakka ved sletta i bakken og TCM på TEAMS
Lørdag 25. februar
10.00 Offisiell treningsomgang og fortløpende prøveomgang
11.00 Første omgang Vet, C, B, A, KE, ME
           Premieutdeling
Lagkonkurranse med SuperTeam
14.00 Eventuelt prøveomgang
14.30 1. omgang Superlag - 2 puljer
14.50 2. omgang Superlag - 2 puljer
15.10 3. omgang Superlag - 2 puljer
           Hedring av vinnerne og lagene som kommer på pallen
           Evaluering på sletta når vi er ferdig
Søndag 26. februar
10.00 Prøveomgang
11.00 Første omgang Vet, C, B, A, KE, ME
           Premieutdeling

PROGRAM fageråsen

Fredag 03. mars
17.00 Treningshopping
19.30 Lagledermøte i klubblokalet på sletta i Fageråsen
Lørdag 04. mars - Renn 1
09.00 Offisiell treningsomgang og fortløpende prøveomgang
10.30 Første omgang Vet, C, B, A, KE, ME
Lørdag 04. mars - Renn 2
14.30 Prøveomgang
15.00 Første omgang Vet, C, B, A, KE, ME
           Finaleomgang starter i snudd rekkefølge 20 min. etter at 1.omg. er ferdig.
            Premieutdeling for begge renn til slutt

Programmet kan endres på lagledermøtet. Søndag er reservedag dersom været gir utfordringer for gjennomførng på lørdag. NorgesCup-avslutning på lørdag kveld. Arrangør er fleksibel og tilpasser seg etter hva miljøet ønsker.