Renabakken

NM Hopp Stor bakke på Rena

Rena IL inviterer til NM Junior, NC Hopp og NM Stor bakke i Renabakken første helga på nyåret. NM Stor bakke på søndag sendes på NRK.

Rennene kan følges live på K-JUMP  VIND

Startliste NM Stor bakke

INVITASJON OG PÅMELDING

Påmelding via MinIdrett innen onsdag 4. januar.

NC Hopp Rena

NM JUNIOR STOR BAKKE

NM STOR BAKKE

STartberettigelse

Startberettigelse til hhv. NM og NM JR Stor bakke står beskrevet på Sesonginformasjon

Det kan starte inntil 75 deltagere i kvalifiseringen til NM Stor bakke Menn Senior.

De 50 beste fra kvalifiseringen starter i 1. omgang. Dette inkluderer de 5 høyest rangerte løperne etter rankinglisten som er forhåndskvalifisert.

De som er startberettiget til kvalifiseringen er:

• Alle utøvere kvalifisert for utviklingsnivå Elite.
  • Kombinertutøvere som etter søknad er godkjent av NSF hopp. Søknad må være mottatt av NSF hopp senest en uke før rennets påmeldingsfrist.
  • Junior utøvere og eldre fra andre utviklingsnivå med NC poeng fra inneværende sesong, oppad begrenset til 75 ihht. rankinglisten på påmeldingstidspunktet.

Evt. forfall blant de som er startberettiget, erstattes ikke av nye utøvere nedover på rankinglisten

Ranlingliste ved påmeldingstidpunkt er:

Rankingliste Menn 2 utenlandske utøvere, så siste startberettigede er 77 på lista Nicolai Eriksen Sundal.

NM junior hopp Stor bakke er åpent for Menn Junior.

• Alle utøvere i junior alder (17-20 årsklassene).
  • Yngre løpere enn junior som oppfyller kravene til å starte i senior NM er også startberettiget til junior NM.

PROGRAM for helga

Lørdag 7. januar

08:00 Lagledermøte i kaféen for NM JR og NC.

NM Hopp Stor bakke, menn junior
09:15 Offisiell trening
           Prøveomgang fortløpende
10:30 1. omgang
            Finaleomgang for de 30 beste i snudd rekkefølge etter 20 minutters pause
            Medaljeseremoni og premieutdeling på sletta etter rennet

NorgesCup Hopp
12:30 Prøveomgang Vet, NCC, NCB, NCA, NC Elite Kvinner, NC Elite
            1. omgang fortløpende
            Finaleomgang i snudd rekkefølge etter 20 minutters pause
            Premieutdeling på sletta 20 minutter etter rennslutt

Søndag 8. januar
NM Hopp Stor bakke, menn senior
09:00 Lagledermøte NM i kaféen TEAMS
10:30 Offisiell trening
11:30 Kvalifisering        (50 startende)
12:40 1. omgang            (50 kvalifiserte)
13:40 Finaleomgang    (30 beste fra 1. omg i snudd rekkefølge)
           Medaljeseremoni og premieutdeling på sletta umiddelbart etter rennet

INFORMASJON FOR ALLE SOM SKAL DELTA

Lisens
Alle deltagere må ha løst lisens. Engangslisens kan evt. løses i sekretariatet.
Anti-doping
REN UTØVER  Alle skal ha gjennomgått anti-doping informasjonen og mottatt diplom fra Ren Utøver. Utøvere under 18 år må ha fylt ut samtykkeskjema som må signeres av foresatte.
Se informasjon om samtykke. Det er besluttet i Fagmøte at alle som skal konkurrere i nasjonale junior og senior renn (NC, NM, NM JR) skal kunne testet for doping Utøvere under 18 år må derfor sende inn samtykkeskjema.
SAMTYKKESKJEMA
Skjema fylles ut, signeres av foresatte og sendes direkte til ADNO på epost samtykke@antidoping.no , med kopi til Skiforbundet på  bente.langorgen@skiforbundet.no.

Måltaging
Alle som skal delta må ha kroppsmål etter ny FIS målemetode. Avtal måltagning med koordinator eller utstyrskontrollør.
BESKRIVELSE AV MÅLEMETODE