Silje Opseth er klar for renn i helga.

22 utøvere til Lillehammer

Norges Skiforbund Hopp sender 22 utøvere til helgas Continentalcup-renn (COC) i Lillehammer.

I helgen er det endelig internasjonalt hopprenn i Norge. Det arrangeres COC-renn i Lysgårdsbakkene lørdag og søndag. Blant de 22 norske hopperne, er det fem landslagsutøvere: Silje Opseth, Thea Minyan Bjørseth, Anna Odine Strøm, Bendik Heggli og Fredrik Villumstad. Resten av jentene er representert av utøvere fra «Prosjekt 2026»: Nora Midtsundstad, Heidi Dyhre Traaserud, Ingvild Midtskogen, Marie Liane, Karoline Hansen Lauvsland, Ingrid Hordvik Kleven og Josefine Løken. Resten av gutta representeres av Anders Fannemel, Anders Håre, Joacim Ø. Bjøreng, Kristoffer Sundal, Benjamin Østvold, Sondre Ringen, Christian Røste Solberg, Jo Rømme Mellingsæter, Robin Pedersen og Adrian Thon Gundersrud.

Det er altså gode muligheter til å se utøvere fra verdenseliten boltre seg i det gamle OL-anlegget i helga. COC er nivået under verdenscupen, men det er ingen Sommer Grand Prix konkurranse denne helgen, så mange velger å sende sine beste utøvere til Lillehammer i helga.

– Vi er veldig spente på å se hvordan noen av våre beste, og nest beste kan hevde seg i dette feltet. Vi er også spente på våre amerikanske hoppere, sier landslagssjef for hopp i Norges Skiforbund, Clas Brede Bråthen.

Dette blir også de første internasjonale konkurransene etter at Hopplandslaget annonserte et fire år langt samarbeid med USA Ski Jump for å løfte en lovende hoppnasjon opp til det høyeste nivået. Helgas renn markerer også starten på årets COC-sesong.

Fredag 2. september:
 Trening
Lørdag 3. september.
Kvinner: Kl. 11:15 (HS98)
Menn: Kl. 17:00 (HS140)
Søndag 4. september:
Menn: Kl. 09:30 (HS140)
Kvinner: Kl. 14:00 (HS98)

Start/resultatlister på FIS

Disse stiller for Norge i helga, kvinner:
Silje Opseth, IL Holeværingen
Thea Minyan Bjørseth, Lensbygda Sportsklubb