Halvor Egner Granerud håper å få trent i storbakken i Oberstdorf før avreisen til Planica. (NTB)

Granerud trener i Oberstdorf - Tande møter teamet som hjalp ham i Planica

Det er klart for World Cup-avslutning for hoppgutta når sesongen avsluttes med lange svev i Planica.

For ett år siden falt Daniel-André Tande svært stygt i Planica. KIF-hopperen, som nylig vant i Holmenkollen, har avsluttet sesongen, men til helgen får han møte dem som ga ham livreddende hjelp på sletta.

- Daniel blir med til Planica som turist og skal møte bakkemannskapet og legeteamet for å takke dem for innsatsen i fjor, sier landslagstrener Alexander Stöckl.

Norge hadde en variabel helg i Oberstdorf. Det var både positive og negative opplevelser for utøverne.

- Lindvik hadde trøbbel med timingen, men klarte seg ganske bra i første konkurranse. Heggli overrasket mange første dagen. Det var gledelig å se han fly og utnytte sine ferdigheter, sier Stöckl.

Han gir fornyet tillit til dem som hoppet i Oberstdorf.

- Granerud har fortsatt store utfordringer med symmetrien og skal prøve å få til en hoppøkt i storbakken i Oberstdorf tirsdag formiddag for å rette opp i det før helgen, sier landslagstreneren.

- Johann på sin side viste søndag at han fortsatt er en god flyger når teknikken i satsen stemmer. Joacim tok poeng i søndagens renn, og gleder seg helt sikkert til å fortsette den trenden i Planica. De andre har noe å gå på, men jobber konstruktivt. Planica blir en fin avslutning av en lang og suksessrik sesong. Vi håper vi kan prege rennene og avslutte på en ryddig måte, avslutter Stöckl.

Uttak World Cup-avslutning hopp menn, skiflyging i Planica:

Robin Pedersen (Stålkameratene)
Bendik Jakobsen Heggli (Byåsen IL)
Johann Andre Forfang (Tromsø SK)
Halvor Egner Granerud (Asker)
Joacim Ødegaard Bjøreng (Røykenhopp)
Fredrik Villumstad (Skimt)
Marius Lindvik (Rælingen)