Robin Pedersen og Sondre Ringen får sjansen i Zakopane. (Foto: NTB)

Stöckl gjør endringer – to nye på laget i Zakopane

Sondre Ringen og Robin Pedersen får muligheten i World Cup kommende helg. Samtidig er det klart at Robert Johansson står over rennene i Zakopane.

- Vi gleder oss til konkurransehelgen i Zakopane, spesielt over at vi får tilskuere på stadionet igjen. Det blir som vanlig kjempestemning der nede, sier landslagstrener Alexander Stöckl.

- Det blir noen endringer på laget. Sondre Ringen har klart å sikre kvoteplass gjennom kontinentalcupen og gleder seg til nye utfordringer på øverste nivå. Robin Pedersen har også vist god hopping på COC-nivå og trening, og skal erstatte Robert Johansson som har noen utfordringer med ryggen. Robert skal trene fysisk for å være i topp form igjen til rennene som står for tur etter Zakopane, forteller Stöckl.

Joacim Ødegård Bjøreng deltok på kvoteplass i hoppuka, men som vanlig velger Stöckl prinsippet om personlig kvoteplass – og da får Ringen sjansen denne gangen.

Norge viste solide takter under hoppuka med Marius Lindvik og Halvor Egner Granerud på pallen i sammendraget. Og i lørdagens World Cup-renn i Bischofshofen gikk Lindvik til topps foran Granerud, mens det i lagkonkurransen søndag ble tredjeplass.

- Vi håper at vi kan fortsette trenden med gode prestasjoner og få flere løpere opp på toppnivå, slik at vi drar best mulig forberedt til vinter-OL om bare tre uker, avslutter Stöckl.

Uttak World Cup hopp menn i Zakopane:

Marius Lindvik (Rælingen)

Halvor Egner Granerud (Asker)

Daniel-André Tande (Kongsberg)

Johann Forfang (Tromsø SK)

Fredrik Villumstad (Skimt)

Sondre Ringen (Bækkelaget)