Nordisk Juniorlandskamp er flyttet til Knyken

Nordisk Juniorlandskamp flyttet til Knyken

Takk til Orkdal IL og Knykenfolket som på kort varsel har overtatt Nordisk Juniorlandskamp for hopp og kombinert.

Det er imponerende hva man har fått til i Knyken med kun 3 dagers forberedelse, etter at de krevende værforholdene i Trøndelag siste ukene gjorde at snøen forsvant i Steinfjellet og hopprennene måtte flyttes fra Sprova.

Hopprennet kan følges på K-Jump           Wind

NORDISK JUNIORLANDSKAMP

Program

27. - 30.01.2022 Nordisk Juniorlandskamp, Knyken, NOR. Utsatt fra i fjor pga. restriksjoner knyttet til Korona-pandemien, og flyttet fra Granåsen Trondheim (som nå er under utbygging) og til Steinfjellet i Sprova, Steinkjer. Når så uværet Gyda kom, og deretter påfølgende regn og mildvær stod ikke bakken til å redde. Orkdal IL og Knykenfolket har på kort varsel overtatt arrangementet av NJC i Hopp og Kombinert, mens langrenn forblir i Steinkjer.

Det er åpent for deltagelse for alle innenfor aldersklassene som konkurransen er for. Gutter født 2004 - 2006 og jenter født 2002 - 2006.  Nordisk mester kåres blant de som er tatt ut på laget.

Laget som representerer NORge i hopp

Det norske laget ledes av Svein Olav Brurud, og består av

Gutter, Trener Bendik Hulløen:
Adrian Aadalen, Trøgstad Skiklubb
Isak Andreas Langmo, Fjellørnen IL
Martin Tonby Opsahl, Lommedalen IF
Fabian Østvold, Lensbygda Sportsklubb

Jenter, Trener Ingebjørg Saglien Bråten:
Frida Berger, Røykenhopp
Heidi Dyhre Traaserud, Heddal IL
Nora Midtsundstad, Våler IF
Marie Liane, Kongsberg IF

ARRANGØR   INVITASJON   REGLER for 2022

Laget fra Norge vil i 2021/22 sesongen bestå av inntil 4 gutter født 2004 - 2006 og inntil 4 jenter født 2002 - 2006.

Utøvere blir tatt ut på bakgrunn av resultater i internasjonale renn, NorgesCup hopp, NM Junior og en total vurdering fra denne sesongen. Stigende formkurve vektlegges.

Ledere av komiteen som innstiller til Hoppkomiteen er:

Line Jahr og Svein Olav Brurud

Se også arrangørens egen nettside:  https://www.skiforbundet.no/njc/

Her finner du også invitasjonen og regelverket for konkurransene.

NIF-EPI02, 02