Skjærhaugen med ny plastbakke.

Vi vet at mange jobber frivillig i idretten. Vi vet at mange bruker mye tid og energi for å legge til rette for andre. Men det som er gjort i Øverbygd, tror vi mangler sidestykke.

I Målselv finner vi anlegget Skjærhaugen. Det er bakker i størrelsene k5 - k70, og nå fikk de også lagt plast i sin K25 bakke som ble åpnet i helgen av ordfører Bengt-Magne Luneng.

Det sies at det er flere hoppbakker enn hoppere i Norge, noe som er feil. Men i Øverbygd kan vi si at de 6 bakkene er bygd av 2 ildsjeler. Ja, de har fått hjelp til noe av andre, men i hovedsak er det 2 stk som har lagt ned all sin tid til å bygge anlegget. Ivar Solberg og Odd A. Thomassen. Ivar har nok vært den som har tilbragt mest tid i arbeidet, men Odd har jammen meg ikke vært langt unna han heller.

Det gir enormt med energi å se at andre jobber dag og natt for at andre skal få glede av skihopping. Denne gangen var det ikke så mange aktive hoppere som kom, men Odd fikk gleden av å ta de første hoppene. Den gleden Odd viste ved å kunne få hoppe året rundt, gjorde inntrykk. Det minner oss også om hvor viktig veteranhopperne i Norge er. De er med på å bygge miljøer og broer på tvers av aldersgrupper, noe som er avgjørende for hoppsporten.

I tillegg til hopping, ble det diverse aktiviteter som gjorde at dagen ble meget vellykket.

Vi gleder oss allerede til det skal åpnes to plastbakker i Tromsø den 28. september, og ikke minst gleder vi oss til åpningen av Fageråsen i Mo i Rana. Vi håper og tror hoppsporten i Nordland og Troms vil vokse i årene som kommer grunnet disse initiativene!

Takk for at vi fikk komme!
Rune Rebne og Tore Øvregård

nif-epi04, 04