Lagbilde etter premieutdeling

Leik og moro i hopp-Norge

Det skjer mye aktivitet i hopp-Norge denne sommeren. Det har vært arrangert hoppaktivitet over 2 dager eller mer i Midtstulia, Molde og Spjelkavik. Det er herlig å se barn ha det gøy i hoppbakken på sommerstid, og her er det bare å bruke kreativiteten for å skape mest mulig aktivitet.

I Spjelkavik brukte man unnarennet for å varme opp på ski. Man begynte med å gi oppgaver som "Klarer du å hoppe over alle hvite streker", "Klarer du å kjøre på en ski", og etterhvert ordnet barna selv hvordan de ville kjøre ned. Akebrett, kjøre bakover, 6 i bredden, gå opp i større unnarenn, var noen av variantene vi så.

Spjelkavik avslutett samlingen med renn og grilling. Rennet ble arrangert slik at det var om å gjøre å hoppe så kort som mulig. Vinneren vant på sitt første hopp noensinne, vinnerhoppet målte 19 cm. Gratulerer, Gustav.

Du kan se flere bilder på denne siden:

Vi retter en stor takk til dere alle som legger ned tid og krefter for at barn skal få oppleve hopping på sommerstid!

nif-epi04, 04