Steinfjellet blir klar for renn siste helga i januar

NM Junior og LO NC i Sprova AVLYST

Det blir ikke renn i Sprova. Lokale smittevernsmyndigheter i Steinkjer åpner ikke for renn. Det har vært jobbet med to alternative steder å erstatte renn på denne helga, men de har dessverre ikke ført frem.

NM Junior Normalbakke og Lag, samt LO NorgesCup vil dessverre ikke finne sted i Steinfjellbakken. De andre alternativene ledet heller ikke fram til løsning, så det blir dessverre ikke renn 12.-14. februar. Beklager de ulempene dette medfører for utøvere og støtteapparat i team.

Vi vil se på mulighetene for å sette opp NM Junior senere i sesongen, da i sammenheng med en NorgesCup helg.

Terminliste

PÅMELDING

Gjennnomføring av arrangementet gjøres innenfor rammene av toppidrett, og utarbeidede smittevernsplaner og avhenger av lokal godkjenning ut fra hvordan Korona-smitten utvikler seg.

Steinfjellbakken er ferdig preparert og har allerede vært i bruk. Det er gjort gode forberedelser av ivrige krefter i Sprova IL.

Vi ser nå også på muligheten for reservearena, dersom vi fortsatt ikke får tillatelse i i Steinkjer kommune ift. den nye utsettelsen.

KORONA

Alle team og alle som skal i bakken må sende inn navneliste og telefonnummer på trenere, støtteapparat og andre i forkant til arrangørens smittevernsansvarlig lege Stephan Schüler på schtau@gmail.com. Det vil bli kontroll mot liste ved ankomst, slik at det er oversikt på antall som er tilstede og ift. evt. smittesporing i etterkant.

Kun utøvere og trenere har adgang inn i garderobene. Smøring av ski foregår ute.

Alle må ha med tilstrekkelig med munnbind. Munnbind skal brukes når man ikke kan opprettholde avstand på 1-2 meter, og alle hoppere anbefales sterkt å bruke munnbind på veg opp til toppen og så snart som mulig etter exit, inkl. i gaderoben.  Det vil være søppelpose for munnbind og tape på toppen. Det skal brukes munnbind til enhver tid under premieseremoniene.

Det er svært viktig at tilreisende tar hensyn til utøvere og lokale frivillige og holder avstand. Ha med munnbind og hold GOD AVSTAND til enhver tid.

Program for helga:

FREDAG 12. februar

16:30    Lagledermøte Hopp NM JR og LO NCNM Junior Normalbakke
17:45    Offisiell trening hopp K90 NM JR individuelt M og K
              Fortløpende prøveomgang
19:00    ca. Første omgang
              Finaleomgang for Kvinner og de 30 beste Menn etter 20 min pause
20:45    ca. Påmeldingsfrist for lag 30 minutter etter siste hopper.
               -Kretslag (3 hoppere pr. krets)
               -Mixlag (1 kvinne + 2 menn pr. krets)

LØRDAG 13. februar

10:00    Prøveomgang Hopp normalbakke K90 NM Kretslag og Mixlag