Dommere i tårnet under NorgesCup i Huka

Forbundsdommerkurs Hopp i januar

Bra påmelding og plass til flere på Forbundsdommerkurs i Trondheim og Oslo.

Skiforbundet arrangerer Forbundsdommerkurs i januar. I Trondheim er det flyttet til 15. januar, der 2 er påmeldt og det er plass til flere. I Oslo 22. januar er det til nå 7 påmeldte. Også der er det plass til flere med 2 kursholdere.

Kurset er åpent for alle kretsdommere. I løpet av kurset avholdes en prøve. Etter bestått prøve og kanditatoppdrag kan du tildeles oppdrag i nasjonale renn som NorgesCup, Hopptreff, Hovedlandsrenn osv.

Forbundsdommerkurs Trondheim

NÅR:       Lørdag 15. januar 2022 kl. 10.00 – 17.00

HVOR:    Sectech AS sine lokaler, Ingvald Ystgaards veg 3b, 7047 Trondheim

KURSHOLDER: Tom Normann, FIS dommer og utdanningsansvarlig

Pizza til lunch, mineralvann og frukt. Fint om man varsler om eventuelle allergier ved påmelding.

Kursavgift kr. 400,- som dekker utgifter til kurset og lunsj.

Påmelding til   tom.normann(a)sectech.no   473 85 915

Forbundsdommerkurs OSLO

NÅR:       Lørdag 22. januar 2022 kl. 10.00 – 17.00

HVOR:    Skiforbundets lokaler i Ullevål Stadion, Sognsveien 75 B1.

KURSHOLDER: Jørn Larsen og Kjersti Espelid, begge FIS dommere

Kursavgift kr. 400,- som dekker utgifter til kurset og lunsj.

Påmelding til  j75larsen(a)gmail.com  482 10 043

Se også informasjon for dommere og TDer på https://www.skiforbundet.no/hopp/regler-og-retningslinjer/td-og-dommere/

Kretsdommerkurs

Har du lyst til å bli dommer? Flere Skikretser holder nå også kretsdommerkurs, der all opplæring i stilnormen og nødvendig informasjon blir gitt. Hør med Dommerutvalget eller Hoppkomiteen i egen Skikrets når neste kurs er. Du kan også delta på kurs i en annen skikrets.

Her finner du oversikt over hvem du kan kontakte i de ulike skikretsene: Dommerutvalgene

Ved bestått teoretisk prøve etter Kretsdommerkurset får du utdelt et dommerpass, der dine dommeroppdrag dokumenteres. Når du har dømt minst 5 kretsrenn kan du ta Forbundsdommerkurs.