Eirin Kvandal tok karrierens første World Cup-seier i Ljubno sist helg. (Alexander Henningsen / Hopplandslaget)

Hoppjentene droppet tur hjem – reiste rett til Tyskland

Eirin Kvandal og de andre hoppjentene reiste ikke hjem til Norge som planlagt. – Vi dro rett fra Slovenia til Tyskland, sier landslagssjef Christian Meyer.

Kommende helg venter World Cup-renn i Titisee-Neustadt.

- Vi tok ikke sjansen på å reise hjem til Norge med tanke på de nye reise- og karantenerestriksjonene. Alle hopperne ønsker å konkurrere mest mulig. Logistikken har løst seg greit og Arne Åbråten (marked) har ordnet hotell for oss i Oberstdorf. Vi bor der til vi reiser til Titisee-Neustadt inn mot helgen, sier Meyer.

Jentene kommer fra en solid helg i Ljubno. Det ble lørdag annenplass i lagkonkurransen, mens Kvandal vant søndagens individuelle renn. Alle de norske utøverne var inne topp 15.

- Resultater fra fortiden er ikke noe man bare kopierer. Vi starter på nytt hver helg med ny bakke og nye muligheter. Vi får først se hvordan det går på trening. Så får vi eventuelt justere om det trengs, men vi vet at vi har fem jenter som alle kan hoppe veldig bra på ski, sier Meyer.

Uttak World Cup hopp kvinner i Titisee-Neustadt:

Thea Minyan Bjørseth (Lensbygda), Eirin Kvandal (Mosjøen), Maren Lundby (Kolbu/KK), Silje Opseth (Holeværingen) og Anna Odine Strøm (Alta).

NIF-EPI02, 02