Ingen Pedersen til Ruka - Forfang inn på laget

Johann Forfang erstatter Robin Pedersen på World Cup-laget når hopperne flytter seg fra Polen til Finland.

Forfang sto over helgens åpningsrenn i Wisla. Der fikk ikke Pedersen ting til å stemme. Stålkameratene-hopperen ble nummer 49 i søndagens individuelle renn.

- Vi har bestemt oss for å sende hjem Robin siden han ikke klarer å ta ut sine beste hopp for øyeblikket, sier landslagssjef Alexander Stöckl.

- Sammen med daglig trener Christian Meyer og Henning Stensrud har vi laget en plan for å få han på sporet så fort som mulig. Vi vet at han kan bedre og stoler på at en kort treningsperiode på dette tidspunktet skal hjelpe han med det, fortsetter Stöckl.

Sander Vossan Eriksen debuterte med en flott 13.-plass søndag og får fornyet tillit.

- Jeg er ekstremt godt fornøyd med debuten. Jeg har egentlig ikke noe å utsette, foruten at jeg ble litt feig de siste meterne i annethoppet. Det var en veldig, veldig god debut. Dette gir mersmak. Du er aldri fornøyd før du er best. Det blir utrolig gøy å teste bakken i Ruka, som blir ny for meg, sa Vossan Eriksen etter søndagens renn.

Uttak World Cup hopp i Ruka, Finland:

Sander Vossan Eriksen (Bækkelaget), Johann Forfang (Tromsø SK), Halvor Egner Granerud (Asker), Anders Håre (Vikersund), Robert Johansson (Søre Ål), Marius Lindvik (Rælingen) og Daniel-André Tande (Kongsberg).

nif-epi04, 04