Flotte forhold med snø i Lysgårdbakkene på Lillehammer (Foto: Jermund Lunder)

NM Stor bakke på Lillehammer

Storbakken blir klar og det blir NM Stor bakke for kvinner og menn på Lillehammer lørdag 5. desember. Kvinnenes NM sendes på NRK. Det samme gjør LO NorgesCup for kvinner i Normalbakken på fredag 4. desember.

Etter at WC på Lillehammer ble utsatt har det sammen med Olympiaparken, Norges Skiforbund og NRK vært jobbet for å få til nasjonale TV sendte renn fra Lysgårdsbakkene.

Se også informasjon på Olympiaparken og Skiforbundet

Rennene er nå bekreftet, og forberedelsene i normalbakken er godt i rute. Det er også nok snø i storbakken, så begge bakker vil være klare for renn fredag.

For hopp så blir det for LO NorgesCup renn for kvinner i normalbakken på fredag kveld, og NM Storbakke 2020 på lørdag. NM på lørdag er for kvinner og menn og er erstatning for det som måtte avlyses i mars.

Startlister

LO NorgesCup Kvinner fredag

NM Stor bakke 2020 Kvinner lørdag

NM Stor bakke 2020 Menn lørdag

Akkreditering

Rennene vil ikke være åpne for publikum, og alle som skal inn i bakken må ha akkreditering. Send liste med navn og telefonnummer på trenere og støttepersonell til fanny.birkeland@olympiaparken.no

Akkrediteringer hentes ut i billettbua ved inngang på sørsiden av bakken. Kan hentes fra torsdag til lørdag i forbindelse med treninger og konkurranser. Åpningstider akkrediteringskontor:

Torsdag: 13:00-21:00
Fredag:   07:30-20:00
Lørdag:   08:30-18:00

TV sendinger

TV tidene fredag kveld 16:35 - 17:35 (rett etter QUA til WorldCup for menn i Nizjnij Tagil, RUS) og lørdag 11:55 - 13:00 er fastlagt.

LO NC fredag på NRK  16:35 1. omgang 17:16 Finaleomgang

NM stor bakke lørdag 11:55 1. omg (NRK2)  12:35 2. omg (NRK1)

Startberettigelse og påmelding

De 75 best rangerte kan stille i NM Storbakke.

STARTBERETTIGELSE  Startberettigelse og retningslinjer for NM Normalbakke og lag står beskrevet i sesonginformasjon.

RANGERINGSLISTE MENN

PÅMELDING

REN UTØVER

Alle som deltar kan tas ut til dopingkontroll, og bør være forberedt på dette. Alle skal ha gjennomført og bestått opplæring på renutover.no.

UTSTYRSREGLEMENT

Nasjonale renn og NM arrangeres ihht. FIS ICR regelverk, og FIS sit regelverk for utstyr. Alle må ha gyldige kroppsmål. Utstyrskontroll vil bli gjennomført.

Etter vedtak i Fagmøte vil det sesongen 2020/21 også tillates dresser og pads ihht. FIS regler fra forrige sesong.

Utøvere som skal tas ut for internasjonal representasjon må i uttaksrenn (som NM) ha benyttet utstyr ihht. FIS regler for årets sesong (inkl. ny cut og nye pads).

LIVETICKER

K-JUMP

VIND

PROGRAM

Fredag 4. desember LO NorgesCup (kun kvinner)

14.30  Lagledermøte digitalt på TEAMS Bli med
16.15   Kvinner Prøveomgang
16.35  Kvinner Første omgang LO NC HS98 Normalbakke
17.15   Kvinner Finaleomgang i snudd rekkefølge

Lørdag 5. desember NM Stor bakke 2020

11.15    Kvinner Offisiell trening 1 runde
11.35    Kvinner Prøveomgang
12.00 Første omgang NM Kvinner (alle)  TV-sendt direkte på NRK
             Finaleomgang i snudd rekkefølge 20 min etter slutt første omgang
             Blomsterseremoni og medaljeutdeling på sletta umiddelbart etter rennet. NB! Husk å bruke munnbind!

13.30   Menn Offisiell trening 1 runde (inntil 75)
             Menn Prøveomgang, fortløpende
15.00 Første omgang NM Menn (inntil 75)  - IKKE tv-sendt
             Finaleomgang for de 30 beste i snudd rekkefølge 20 min etter slutt første omgang

Medaljeseremoni og premieutdeling på sletta etter rennets slutt med munnbind.