Hopp til innhold

Scantrade/Fibra står bak den nye hoppkolleksjonen. (Alexander Henningsen / Hopplandslaget)

Hopplandslaget fronter nytt Scantrade-merke

Når Scantrade skal introdusere Fibra i det norske markedet, så blir det med Maren Lundby, Daniel Tande, Silje Opseth, Robert Johansson og resten av Hopplandslaget som profiler.

Scantrade, som er Norges største leverandør på klær og tøy til fotball- og håndballklubber i breddeidretten, har store planer for samarbeidet med NSF hopp.

 

- Hopp blir vår ambassadør for å få Fibra opp og fram. Det er et sportsmerke som vi ønsker å bruke på individuelle utøvere og ulike idretter utenfor lagidrettene. Vi har lenge snakket om å styrke oss innen sykkel og ski, og vi ser at hopp har profiler vi kan bruke for å hjelpe våre selgere til å få merket ut i butikkene, sier leder for Elite og kjede i Scantrade, Geir Nordahl.

 

- På sikt ønsker vi å bygge en egen hoppkolleksjon som blir en «Norge-kolleksjon» som både utøverne og vi skal ha en stolthet til. Hopperne skal være med å utvikle og påvirke klærne de selv går i. Når man ser hoppgutta og hoppjentene så skal man umiddelbart se at det er snakk om Norge og Fibra, sier Nordahl videre.

 

Scantrade har også kjente merker som Scott (sykkel) og Umbro (fotball og håndball). Nå sikter man seg også inn på skimarkedet. Avtalen med Hopplandslaget er femårig og varer i første omgang til 2025.

 

- Vi gleder oss til å samarbeide med en norsk aktør som har både lager og distribusjon i Norge. Jeg er overbevist om at vi kan utvikle et samarbeid som vil være fruktbart for begge parter. Vi ser store muligheter for å bygge og styrke en egen identitet for hopp gjennom bekledning og relaterte effekter når vi nå får en innovativ og helnorsk partner på laget, sier hoppsjef Clas Brede Bråthen.

 

Hopperne vil fra og med 2020/21-sesongen gå i representasjonstøy fra Fibra. 

 

- Vi er blitt tatt veldig godt imot av Scantrade. Vi har hatt gode partnere innen klær gjennom mange år, men nå føler vi at kommunikasjonsveien til beslutningstakere er blitt veldig kort og hensiktsmessig. Det gjør at vi håper å kunne utnytte et mulighetsspekter vi tidligere ikke har klart å ta særlig effekt av. Vi ser for oss en egen kolleksjon der klassiske elementer fra hoppsporten skal gå hånd i hånd med tidsriktig mote fra Fibra, sier Bråthen videre.

 

KONTAKTPERSONER:

Geir Nordahl, leder for Elite og kjede i Scantrade – mobil 419 17 505

Clas Brede Bråthen, sportssjef Hopplandslaget – mobil 934 40 623

NIF-EPI01, 01
NTB Scanpix