RSM imponert over hoppjentene – går inn som støttespiller

Idretten er en arena som engasjerer mange, og hoppjentene har gått foran i kampen for like muligheter for alle. Det er få idrettsarenaer der fremgangen har vært større enn i hoppbakken de seneste årene. Som ny samarbeidspartner med hoppjentene ser revisjons- og rådgivningsselskapet RSM frem til å kunne tilrettelegge for ytterligere fremgang, og få ta del i den gleden og begeistringen som jentene skaper i og rundt hoppbakken.

RSM har inngått en toårig avtale med hopplandslaget for jenter.

- Vi gleder oss veldig oss veldig til å komme i gang med samarbeidet. Det er få steder det skapes mer glede og engasjement enn rundt gode prestasjoner i idretten. Og det er noe vi ønsker å forbindes med, og ikke minst lære av. Prestasjonsutvikling, lagfølelse, adrenalin og det å glede seg over gode prestasjoner er noe vi håper å forsterke i vår egen bedriftskultur gjennom å komme tett på hopperne, sier daglig leder Hans Ragnar Berg.

Han er selv tidligere hopper og bruker sine erfaringer fra idretten i sitt interne arbeid for å bygge organisasjonskultur.

- Da vi i vår leste at rekruttlandslaget til hoppjentene sto i fare, kom ideen om å ta kontakt med Skiforbundet. Det er få andre idretter som har hatt den samme utviklingen som hoppjentene har hatt i bakken de siste fem årene. Det er veldig gøy å se den rivende utviklingen. Jeg forstår ikke hvorfor en kvinne ikke skal kunne hoppe lengst i verden. Hoppjentene med Maren Lundby i spissen har sammen med Clas Brede Bråthen (sportssjef) og Christian Meyer (trener) gått foran og gjort en betydelig jobb i det å arbeide for like muligheter i hoppbakken, men vi er fortsatt ikke i mål. Fortsatt har ikke hoppjentene helt samme muligheter som gutta, og vi håper at vårt bidrag kan bidra til at forbundet kan videreføre satsingen slik at jentene kan realisere sine drømmer, sier Berg videre.

RSM er et mellomstort revisjonsselskap. Selskapets ambisjon er å være Norges ledende revisjons- og rådgivingsselskap for kjernen av norsk næringsliv, dvs. SMB-markedet. Kjernevirksomheten er revisjonstjenester samt rådgiving innen nært relaterte tjenester som skatt, avgift, selskapsrett, transaksjonsstøtte og regnskap.

- Vi liker å se på oss selv som en utfordrer. Vi skal ikke bli store, men har fokus på å videreutvikle RSM med fokus på  det vi er gode på. Samtidig ønsker vi å utvikle oss videre. Vi jobber målrettet for å gjøre merkenavnet RSM mer kjent i det markedet vi opererer. For å øke kjennskapen har vi gjennom de siste årene stadig engasjert oss sterkere  i idretten. Jeg håper samarbeidet med hoppjentene kan gi oss et et innblikk i hvordan  Hopplandslaget målrettet har jobbet for å tilrettelegge for like muligheter for både jenter og gutter. Det vil være kunnskap vi ogsåkan ha glede av i videreutviklingen av RSM.

Sportssjef Clas Brede Bråthen gleder seg stort over at næringslivet ønsker å støtte hoppjentene spesielt.

- RSM er et selskap som har et stort og varmt engasjement i idretten. Det betyr mye for oss å jobbe med slike selskaper, og jeg håper de også får mye glede av dette samarbeidet. RSM kommer fra en bransje vi tidligere ikke har hatt så mye med å gjøre, og det blir viktig for hele vår organisasjon å få inn mer kompetanse innen økonomi og revisjon. Det er ingen hemmelighet at vi i Skiforbundet har slitt med økonomien, og det blir svært nyttig å ha slike partnere som RSM på laget. Samtidig er det veldig gledelig å høre at de har lagt merke til den rivende utviklingen på kvinnesiden i vår idrett. Det viser også at kvinnehoppingen er blitt kommersielt interessant gjennom prestasjoner, holdninger og væremåte, sier hoppsjef Bråthen.

Kontaktpersoner:

Hans Ragnar Berg, daglig leder RSM – mobil: 950 84 278