Lundin øker satsingen på Hopplandslaget

Lundin Energy Norway utvider samarbeidet med norsk hoppsport. Olje- og gass-selskapet blir heretter også synlig på hoppgutta.

- Vi ser fram til å bli en del av hele laget. Ett år med damene har vist at holdningene og kulturen i hoppmiljøet er noe vi som selskap kjenner oss igjen i og ønsker å støtte videre opp om. Vi har til felles å være verdensledende på tross av stor konkurranse. Vi tror det handler om at verken vi eller hopperne slår seg til ro med dagens resultater, men alltid søker nye høyder – vi er begge utforskere av natur, sier Kristin Færøvik, administrerende direktør i Lundin Energy Norway.

Foran forrige sesong gikk selskapet inn som støttespiller av hoppkvinnene.

- Vi har fått igjen mer enn vi kunne håpe på i samarbeidet med damene, med en historisk sesong der nye barrierer ble brutt. Dette gir selvsagt mersmak, og vi ønsker å bli en større del av familien. Hopperne utfordrer seg selv, og utforsker stadig nye muligheter for å forbedre prestasjonene i hoppbakken. På samme måte er hele vår forretningsmodell tuftet på å utfordre hvordan vi tenker og måten vi jobber på for å bli bedre, sier direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Lundin Energy Norway, Frøydis Eldevik.

Allerede under helgens sesongstart i Wisla vil Lundin Energy Norways logo bli eksponert på hoppgutta.

Kristin Færøvik i Lundin Norway sammen med hoppsjef Clas Brede Bråthen.
Foto: Einar Fannemel / Lundin Energy / Norway

- Dette er en klar tilbakemelding til oss fra Lundin om at vi gjør noe riktig. Aller viktigst er det kanskje at det er det første tydelige eksempelet på at jentene åpner døra for gutta. Det er i mine øyne en historisk begivenhet. Lundin har sett hva vi har gjort på kvinnesiden, blitt mer kjent med oss og øker sin avtale, slik at vi kan øke likestillingen – nå på guttas vegne. Vi har kommet langt når vi kan snakke om omvendt likestilling, sier sportssjef Clas Brede Bråthen.

Hoppsjefen gleder seg over det hoppjentene og teamet rundt Maren Lundby har gjort gjennom mange år.

- Maren har bidratt med å gjøre ting som går langt utover egen idrett. Hun har en annen verdi enn selve idretten. Hopp har vært villig til å prioritere betydelige midler slik at Maren kunne bli best i verden. Hun har tatt vare på den sjansen på beste måte, og nå ser man verdien av den kulturen som trenerne Christian Meyer og Jermund Lunder har skapt. Det er stort at hoppgutta nå kan glede seg over at en støttespiller utvider engasjementet til begge lag, sier Bråthen stolt.

Kontaktpersoner:

Frøydis Eldevik, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Lundin Energy – 480 48 610

Clas Brede Bråthen, sportssjef Hopplandslaget – mobil 934 40 623