Toppidrettsveka
Sammenlagtvinnerne av Toppidrettsveka: Andreas Stjernen og Thea Kleven

Stjernen vant Toppidrettsveka etter seier begge dager i Granåsen

20180819 Andreas Stjernen ble vinner av Toppidrettsveka 2018 etter seier i begge rennene i Granåsen. Thea Kleven vant sammenlagt i Kvinneklassen. Fredrik Bjerkeengen og Karoline Røstad vant det første rennet i Toppidrettsveka. For første gang var hopp med på Toppidrettsveka 16.-19. august. Rennene i Knyken og Granåsen inngår også i Konica Minolta NorgesCup. Alle deltagere skal ha kroppsmål.

Toppidrettsveka sammenlagt Menn og Kvinner på hver sine faner

Resultater Granåsen Stor bakke søndag

Resultater Granåsen Normal bakke søndag

Resultater Granåsen lørdag

Andreas Stjernen vant det andre rennet i Toppidrettsveka foran comback kometen Joakim Aune og Fredrik Bjerkeengen. Det var noe regn og så og si vindstille og dermed ganske like forhold for alle.  Bjerkeengen leder fortsatt sammenlagt i Toppidrettsveka som avsgjøres under finalen i Storbakken i Granåsen søndag.

LIVETICKEr lørdag Startliste Granåsen lørdag

LIVETICKER sønDAG Startliste Granåsen søndag

Ingen endringer i programmet for hopp, selv om kombinert starter en time tidligere, og gjennomfører begge renn lørdag. Det betyr imidlertid at det blir vanskelig å gjennomføre kroppsmål før rennet lørdag. Det vil bli muligheter etter rennet på lørdag for de som trenger nye kroppsmål.

Lagledermøte i arenabygget 09:30 som planlagt.

Resultater Knyken torsdag

Fredrik Bjerkeengen vant foran Anders Håre og Richard Haukedal. Andreas Stjernen hadde lange hopp i begge i omganger, men var uheldig og falt på det første hoppet og kom litt bak de på pallen.

Karoline Røstad var lengst i begge omganger og vant foran Thea Kleven og Astrid Moberg fra Sverige.

startliste hopp knyken

program

TORSDAG 16.08 – KNYKEN, ORKDAL
10:00 Lagledermøte i Varmestua hopp 2. etg
10:30 Prøveomgang Hopp Kvinner og Menn (NCC,NCB,KNCA,NCA,KNCE,NCE) – Knyken HS 75
11:30 Konica Minolta NC Hopp Kvinner og Menn – Knyken HS75
18:15-18:30 – Felles Premieutdeling alle grener – Knyken

LØRDAG 18.08 – GRANÅSEN, TRONDHEIM
09:30 Lagledermøte hopp, Arenabygg hopp Granåsen
11:00 Konica Minolta NC Hopp Kvinner og Menn (NCC,NCB,KNCA,NCA,KNCE,NCE) – Granåsen HS100.

SØNDAG 19.08 – GRANÅSEN, TRONDHEIM
10:00 Konica Minolta NC Hopp Kvinner A og Elite og Menn C og B – Granåsen HS100. Prøveomgang, deretter fortløpende første omgang og finaleomgang etter 20 min pause.
12:30 Konica Minolta NC Hopp Menn A og Elite – Granåsen HS140. Prøveomgang, deretter fortløpende første omgang og finaleomgang etter 20 min pause.

For fullt program for de andre grenene, se Toppidrettsveka.no

invitasjon og påmelding Knyken

invitasjon og påmelding granåsen

Rennene inngår også i

Retningslinjer for konica minolta norgescup

Retningslinjene er ikke endret for sommerperioden. De som ikke har kroppsmål må avtale med utstyrskontrollør for å ta dette. Juniorer må ta nye mål for hver sesong; senest innen vinterperioden starter.

Det er en prosess for å se på noen justeringer som i så fall vil tre i kraft fra vinterperioden som starter med NM Normalbakke i november. Det vil offentliggjøres informasjon om dette ila. høsten.

Toppidrettsveka regnes som en samlet helg ift. kvalifisering til utviklingsnivå. Så NC poeng sammenlagt for 3 renn.

Det blir sammenlagtpremie basert på summen av poeng (lengdepoeng og stil) til Vinner Elite Menn og Elite Kvinner.

Sommerhoppuka (Gjerpenkollen, Midtstuen og 2 x Lysgårdsbakken) vil også telle som en samlet helg med NC poeng fra 4 renn ift. kvalifisering til utviklingsnivå.

RANKINGLISTE 2018

Rankinglisten er oppdatert med nye utviklingsnivå for den enkelte utøver nå før starten på en ny periode ihht. retningslinjene. Denne benyttes for påmelding i riktig utviklingsnivå og seeding av startlistene.

OPPDATERTE FIS REGLER FOR UTSTYRSKONTROLL

NYE REGLER – VEING UTEN SKO

Som mange kanskje er kjent med, har FIS vedtatt ny regel for utstyrskontroll.

Utøver skal nå veies uten sko og pads. Det er denne vekten sammen med utøvers høyde som skal brukes ved oppslag i tabell i forhold til skilengde.

Det vil praktiseres en overgangsordning på dette (slik det er gjort ved nye regler tidligere).
Elite klassene må følge de nye reglene i sommer, mens dette innføres for de øvrige klassene når vinterperioden starter.

Den nye veieregelen gjelder altså for Elite-klassene under Toppidrettsveka.

NIF-EPI03, 03
NTB Scanpix