Anna Odine Strøm (NTB scanpix)

Tre kvinner til Holmenkollen

Norges Skiforbund har uttatt tre kvinnelige hoppere til helgas kvinnehopprenn i Holmenkollen.

Etter en gledelig helg i Rasnov der Maren Lundby vant siste renn og dermed verdenscupen sammenlagt, gleder vi oss veldig til å hoppe på hjemmebane og det i storbakken.

Anna Odine Strøm har i den senere tiden har vist at hun kan kjempe om topp 10-plasseringer i verdenscupen, det blir spennende å følge i Kollen, og sammen med Silje Opseth har de hatt en fin utvikling gjennom sesongen. De ligger jevnt og trutt og kniver om topp 15 plasseringer. Sammen med Lillehammer i starten av sesongen er dette de to eneste storbakke rennene vi har i år, og vi ønsker å skape en flott ramme sportslig også slik at vi til neste år får oppleve gjerne en tre dobling av storbakkerenn i WC. Vi lover å gjøre vårt ytterste for å være med å prege Holmenkollrennet, og så håper vi nå at interessen for jentehopp i Norge vises i publikumstall denne gangen. Vi vet det er satt opp busser fra flere steder, og at det er større grupper som kommer. Hvis det er noen som ønsker at jentehopp bør få mer TV tid, bedre arenaer og høyere pengepremier, vil deres bidrag være å møte opp i Kollen på søndag.

Med bra vær, mye mennesker som lager liv og hoppere som nekter å lande, ville dette bli et arrangement som bidrar til nettopp dette, sier landslagstrener Christian Meyer.

Disse stiler for Norge:
Maren Lundby, Kolbukameratene