VM Oberstdorf

2018.01.16 Til helgen braker det løs med VM i skiflygning i tyske Oberstdorf. Etter en veldig bra helg i Kulm, er gutta klare for å kjempe om edelt metall.

En fantastisk konkurranse i Kulm lørdag ble kronet med Andreas Stjernens første seier i verdenscupen. Daniel André Tande fulgte opp med en andreplass. Laget presterte nok en gang solid, og vi Stjernen leder skiflygningsverdenscupen sammenlagt. Dette lover veldig bra før verdensmesterskapet starter.

Årets første skiflygningshelg var en bekreftelse for arbeidet som er gjort frem til nå har vært veldig bra. Vi viser bredde i toppen og det er lovende med tanke på VM i Oberstdorf helgen som kommer. Jeg gratulerer Andreas Stjernen for sin første verdenscup seier etter mange år med hardt arbeid. Hele laget har prestert ekstremt bra og konstant. Det er vanskelig å vrake noen på dette tidspunktet. Derfor drar vi til Oberstdorf med 6 utøvere som skal kjempe om fire plasser til individuelt renn og lagkonkurransen, sier landslagstrener Alexander Stöckl.

Disse reiser til VM i skiflyging:

Daniel Andre Tande, Kongsberg IF
Robert Johansson, Søre Ål IL