Konica Minolta NorgesCup

Terminliste hopp 2018/2019

2018.06.15 Terminlisten for sesongen 2018/19 er nå offentliggjort; med forbehold på noen renn som gjenstår å få bekreftet (TBC). På plast blir det først Toppidrettsveka i Trøndelag og senere Sommerhoppuka på Østlandet. Første arrangement er Storsamlingen i slutten av juni, der det blir King & Queen of the hill utslagskonkurranse for landslagsutøverne på onsdagen.

Ny stilling i markedsavdelingen

NSF Hopp vil utvide markeds- og kommunikasjonsavdelingen og søker en ny medarbeider som kan koordinere og tilrettelegge for vår markeds- og sponsoraktivitet. Rett person bør være relasjonsskapende, selvstendig, strukturert og har svært gode samarbeidsevner. Hverdagen vil være i ett hektisk miljø med høyt tempo.

FIS-kongressen fokuserer på kjønnsbalanse

- Vi er veldig glade for at vi har fått gjennomslag for en spesielt viktig sak under FIS-kongressen i dag, og dette er et stort steg i riktig retning i forhold til bedret kjønnsbalanse i FIS-systemet, sier skipresident Erik Røste.

- Fantastiske nyheter

I revidert nasjonalbudsjett for 2018 foreslår regjeringen i dag at det bevilges et driftstilskudd på 2,5 millioner kroner til nasjonalanlegget Vikersund Hoppsenter.

Vedtak i hoppkomiteen

FIS spikret onsdag programmet for RAW AIR kommende sesong, samt så er det gode prosesser rundt bakkesertifikatene i Lillehammer, Granåsen og Vikersund. Hoppkomiteen gir også grønt lys for kvinnene i både storbakke og i skiflyging for fremtiden. Se også flere endringer i hoppkomiteen.

Toppidrettssatsningen 2018/2019

Thomas Lobben, Yngvel Ludviksen og Henning Stensrud har igjen tatt ut løperne som skal jage worldcup laget. Det har vist seg at det stort sett hvert år er minst en hopper som kommer fra dette laget som hopper mye worldcup.

se flere nyheter
NIF-EPI01, 01