TD kurs på Lillehammer

Norges skiforbund inviterer til kurs for Teknisk Delegert i hopp og kombinert på Lillehammer 10.-11. august 2019. Lørdagen er også for eksisterende TDer. Kurset er gratis.

Du som har lyst til å bidra under hopprenn får nå en spennende mulighet. Skiforbundet trenger TDer og andre funksjonærer til renn på alle nivåer fra kretsrenn til nasjonale renn. Dette kurset danner et godt grunnlag, og etter bestått eksamen går man inn i en kandidat-periode der man er Assisterende TD på nasjonale renn sammen med en mentor før man utnevnes til nasjonal TD. Da er  man klar til å ta oppdrag som TD, og videreutdanning som utstyrskontrollør, koordinator mm.

Kurset avholdes på Birkebeineren Hotel & Apartments, og starter kl. 11 på lørdag slik at man skal kunne reise inn på morgenen.

Invitasjon med praktiske opplysninger

Kurset gjennomføres i samarbeid mellom hopp og kombinert, og påmelding er til Per Tommy Enger, pte@renablikk.no innen 1. august.

Se også samme informasjon på Kombinert sine sider.

Eksisterende TD

Vi oppfordrer også alle eksisterende TDer til å komme på lørdagen. Det legges opp til en oppfriskning, samt diskusjon rundt TD rollen og rutiner for hva man gjør før, under og etter et renn. Her kan vi utveksle erfaringer og lære av hverandre, samt bli enda bedre på å gjøre ting forutsigbart.

Koordinator og TD Ståle Villumstad vil være med hele lørdagen.