Trenerstudium

Invitasjon til Trener 2 Ski – Samlingsbasert studium ved Høgskolen i Innlandet

Høgskolen i Innlandet samarbeider med flere av særforbundene i norsk idrett ved å gi både heltidsstudier i trenerrollen og deltidsstudier i trenerutdanning.

Våren 2021 settes i gang et nytt kull med Trener 2 utdanning, hvor alle skigrener dekkes.

Tidligere kull har hatt trenere både innen hopp, kombinert, freeski, alpint og langrenn.

Dette er et samlingsbasert studium og det særegne med studiet er felles samlinger og gjennomføring sammen med flere andre idretter, høyt kompetente forelesere med utstrakt undervisnings- og forskningskompetanse, god oppfølging fra særforbund med egne veiledere og instruktører på særidretts-samlingen og knytning både til Hedmark Skikrets og skiklubber.
Studiet er selvsagt åpent for studenter fra hele landet.

Studiets opptakskrav er generell studiekompetanse eller realkompetanse og gjennomført T1.

Gjennomført studium gir 10 studiepoeng.

Plan for studiet

Samling 1: Felles alle idretter, Terningen Arena Elverum, 10.-11. april 2021
Samling 2: Samling Ski, Snøhallen + evt andre lokasjoner Oslo, 4.-6. juni 2021
Samling 3: Felles alle idretter, Terningen Arena Elverum, 25.-26. september 2021

Søknadsfrist: 15. februar 2021

Kontaktpersoner:

Høgskolen i Innlandet, studieprogramansvarlig;

Før 4.1.21 Thorsteinn Sigurjonsson; thorsteinn.sigurjonsson@inn.no, 62 43 01 22

Etter 4.1.21 Ingvild Riise Midtun; ingvild.midtun@inn.no, 62 43 03 21

Høgskolen i Innlandet, studieadministrasjon;

Trude Andersen; trude.andersen@inn.no, 62 43 03 07

Norges Skiforbund

Michelle Hasle, NSF Freeski; michelle.hasle@skiforbundet.no

Ingunn Fossmellem, NSF/Hedmark Skikrets Langrenn; ingunnfossmellem@hotmail.com