Strandbygda IL vant prisen Årets Rekruttpris KLUBB, her preresentert med tre av klubbens aktive medlemmer.

Heder og ære til våre utøvere og tillitsvalgte

Under kretstinget lørdag 6.mai gjorde vi litt ekstra stas på en knippe utøvere og tillitsvalgte.

Under Kretstinget i Elverum ble det tildelt flere priser til våre utøvere, flotte representater for både egen klubb, for skisporten og for Hedmark Skikrets.

Vi startet med å dele ut Kretsmedalje i Gull.  Kretsens høyeste utmerkelse som tildeles aktive utøvere deltatt i verdensmesterskap og/eller olympiske leker, med resultat blant de 3 beste.

Den ble tildelt fra venstre, Maiken Caspersen Falla (Langrenn) fra Strandbygda Mari og Marte Leinan Lund (kombinert) fra Tolga og Trygve Toskedal Larsen (paralangrenn) fra Trysil. Den skal også Gyda Westvold Hansen og Therese Johaug tildeles. De var dessverre begge forhindret i å delta på tildelingen.

ÅRETS REKRUTTPRIS - UTØVER

Prisen tildeles en utøver av hvert kjønn som viser treningsvilje, idrettsholdninger og fremgang.

Ingrid Låte, Strandbygda IL er et av de største kombinerttalentene på jentesiden i Norge, og gjorde nylig det bra i juniorverdensmesterskapet i Canada med en 10.pl individuelt og en 4.plass i mix stafett

Andreas Hermansen, Vang SF. M18. Fin fremgang, god treningsiver som har gitt jevnt gode resultater, topp 10 i hele sesongen både i sprint og distanse. Nr 2 på 10 km på NC Tolga.

ÅRETS UTØVER 2023

Prisen tildeles den utøver som etter styrets syn har gjort årets beste prestasjon, ikke nødvendigvis på bakgrunn av oppnådde resultater

JONAS VIKA ble årets utøver.

Beskrivelse av deg selv på din FB-side: Hardt satsende skiløper på vei mot å bli best mulig.

Du er en meget god ambassadør for skisporten, med gode verdier, sunn humor og ren idrettsglede!

For klubben din er du en inspirator for både store og små. Dette liker vi, forsett med det!!

Prisen tildeles utøvere som etter styrets syn har gjort årets beste prestasjon, ikke nødvendigvis på bakgrunn av oppnådde resultater. Du har både gode resultater og gode prestasjoner! Ingen over og ingen ved siden Jonas, så gratulerer så mye med prisen!!

KONGEPARETS JUBILEUMSPOKAL

• Kriterier en skal vektlegge hos kandidater som tildeles hedersbevisningen er:

-  Inkluderende, Humørspreder, Deltagende, Rette verdier, Fair Play, Ambassadør for sporten, Stort frivillig engasjement og uegennyttig innsats for skiidretten. Sportslig resultat (lite vekting)

Iver Myhre fra Vallset Hopp

Du er målrettet og jobber hardt for å nå dine mål. Du har stå på vilje og viser stor glede ved å drive med sporten din. Du er en god ambasadør for hoppsporten

Ingrid Flisen fra Vang Skiløperforening, Alpin

Du var best i din årsklasse i alpinbakken, men en ryggskade satte en stopper for videre satsing. Du har trenere som hjelper deg sakte men sikkert tilbake i bakken. Du har en treningsiver som det står stor respekt av. Vi gleder oss til å se deg tilbake i bakken!

Det avtroppende styret ble også takket av. Flott innsats fra alle. Fra venstre Turid Borthen, Trysil IL (Integrering) Halvor Midtsundstad, Vaaler IF (Hopp og Kombinert) Mette Thorslund (leder) Mette ble også tildelt Kretsmedalje i sølv for lang og tro tjeneste i styret i Hedmark Skikrets. Morten Moen, Hamar SK (Anlegg) og Trygve G Slokvik, Ottestad IL (Langrenn)

Vi gratulerer alle med priser og ønsker dere lykke til med videre satsning!!