Fellesbilde alle deltagere (Alvdal IL)

Solan Gundersen Vinterleker 2023 vel gjennomført!

Av Trond Halvorsen, Hedmark skikrets

Etter noen års pause, var det endelig tid for Solan Gundersen Vinterleker på Alvdal igjen.

Vi fikk noen vindfulle dager som ga arrangørene litt utfordring, men det tok de på strak arm, og alt ble gjennomført på en trygg og fin måte. Hedmark skikrets hadde med totalt 10 deltakere, fra helt i sør til langt i nord, hvorav 8 av disse er utøvere på Hedmark Hopp, fordelt på 2 jenter og 6 gutter.

Dette er et uoffisielt Norgesmesterskap for jenter og gutter fra 12 til 14 år, da det kommer deltakere fra nesten hele landet.

Våre utøver gjorde seg godt bemerket med første plasser i både kombinert og hopp, og siste dagen vant Hedmark 1 laghopp.

Mathilde S. Dagsgård fra Vallset, vant sin klasse i spes. Hopp, og ble nr. 2 i kombinert, og 3. plass i lag sammen med Andrine Johnsen, som også vant sin klasse i spes. Hopp, og tok en fin 2. plass i kombinert. Blant guttene var det Leon Kristoffer Kjøllestad som gjorde det best da han vant sin klasse i kombinert, og ble nr. 2 i spes. Hopp, og var på vinnerlaget for Hedmark 1 sammen med Olav Tsukameka Gotehus og Sondre Norderhaug.

En kjempe takk til Alvdal IL for et strålende arrangement, vi gleder oss allerede til neste år!