En innholdsrik skihelg kort oppsummert

Hedmark skikrets har fått en pangstart på året med mye skiglede, nyskapende arrangementer og sterke resultater

Med solid bistand fra skiklubbutvikler Marianne Myklebust, har Hamar skiklubb og Hamar kommune gjennom høsten oppgradert skianlegget i Ankerskogen på Hamar. Furnes Skiløperforening har samtidig istandsatt den gamle hoppbakken. Anlegget ble akkurat ferdigstilt til det TV-sendte arrangementet Superlørdag, som blant annet inneholdt sprintcross, kombinert og hoppkonkurranse for barn. Arrangementet ble en folkefest og en best mulig kick-off for "Skisprell" som dras i gang over hele landet denne uka.

I Renabakken ble det arrangert junior-NM, NC og NM i stor bakke.
Åmotingene hadde lagt ned en enorm innsats for å få arrangementet i havn. Resultatet ble fantastisk godt gjennomførte renn til tross for utfordrende værforhold i forkant.

Det har også vært gjennomført Norgescuprenn for juniorer på Lillehammer med flere topp 10 - plasseringer for Hedmarks-løperne våre. Hedmarksløpere har også prestert sterkt flere nasjonale og internasjonale hopp- og kombinertrenn denne helga. Mer utfyllende rapporter, resultater og bilder er publisert på grenenes facebooksider.