Rennsøknader 2022-23

NSF har nå bestemt at vi bruker SportsAdmin som arr.plattform også kommende sesongen 2022-23. Fristen for å søke om renn, i alle grener, er satt til 31. september.

Planen var å ta i bruk NIF sitt nye arrangementsløsning iSonen sesongen 2022-23. Men det viser seg at det fortsatt er noen kritiske funksjoner som ikke fungerer i den nye løsningen.

Skiforbundet velger derfor å bruke SportsAdmin ett år til.

Vi beklager den ekstra jobben dette blir for dere som allerede har lagt inn rennsøknad i iSonen, men dere blir dessverre nødt til å legge det inn på nytt i SportsAdmin.

Alle rennsøknader skal legges inn i www.sportsadmin.no.
Enkel brukerveiledning for online rennsøknad i SportsAdmin finner du HER

Den som skal legge inn arrangementene, må ha tilgang som arrangementsansvarlig i klubben. Ta kontakt med skikretsen dersom dere trenger hjelp til dette, ingrid.afseth@skiforbundet.no eller tlf. 900 59 889

NB!
Sjekk at du er innlogget med din klubb og ski i Sportsadmin, ikke logget inn med klubb og gren. Dette er viktig for at rennet skal vises riktig i online terminliste. Og velg kode for GREN ikke 420 ski

FRIST 31.sept 2022

Alle søknader skal inneholde følgene:

• ønsket stilart
  • ønsket type renn (sprint, skicross, skiathlon, fellesstart, enkeltstart osv.)
  • om dere ønsker å søke cuprenn - og da hvilken cup
  • om søkt dato er fastlåst, eller om denne kan endres. Langrennskomiteen (LK) forbeholder seg retten til å ikke føre opp renn dersom oppført dato ikke er gjennomførbar ifht. helheten i terminlista og annen dato ikke er mulig for arrangør.
  • navn og mail-adresse til TD som klubben stiller til disposisjon for andre renn sesongen 2022-23 legges inn i kommentarfeltet på søknaden (i feltet Tilleggsinformasjon)

NB!
Klasser m.m. legges inn etter at dere har fått tildelt arrangementet, det holder om dere legger inn en klasse for  å få avsluttet rennsøknaden.

Vedr. KM-arrangement:

• Den 'nasjonale' KM-helga er oppsatt til 28-29. januar.

Spesielt for Langrenn (foreløpig forslag):

DATO RENN STILART KOMMENTAR
11. des TC 1 Distanse

17.-18. og 27.-28. desember TC 2 Tour de Hedmarken sammenlagt

14. jan   KM sprintstafett klassisk
15. jan  TC 3 Distanse

28. jan TC 4  KM sprint fristil Sammen med OSK?
29. jan TC 5  KM distanse frisil

11. mar TC 6 Sprint

25. mars TC 7 - finale KM fellesstart klassisk
26. mars    KM stafett klassisk

7. jan: Superlørdag NRK Greveløkka Hamar, cross/sprint? Innlandetcup 13-16år?

Spesielt for Turrenn:
Langrennskomiteen har besluttet å legge ned Langdistansecupen, men det skal arrangeres eget KM i langdistanse.