Høsten banker på...

det er på tide å tenke ski og ikke minst - skiglede for alle!

Gode skivenner!

September er rett rundt hjørnet, og med det er vel høsten her og da er vi ett steg nærmere vinteren. Det kan vi jo like!

Håper du som aktiv har fått brukt sommeren til akkurat det du håpet på, har fått finpusset akkurat det du ville finpusse og blitt enda litt bedre på det du hadde lyst til å bli bedre på. Kanskje det gjør at du når dine mål til vinteren. Og gjør du ikke det, kommer det nye muligheter, eller du kan justere målene dine utfra de rammer og forutsetninger du har når vinteren kommer. Gjør du ditt beste kan det ikke bli bedre.

Og til våre klubber der ute – hvordan har det gått med alle tillitsvalgte og frivillige? Håper alle er supermotiverte til en ny vinter og skisesong etter et par annerledessesonger. Kanskje har det dukket opp nye og gode måter å løse oppgaver på som blir videreført? Kanskje den nye normalen er bedre enn det som var før? Det kan være skummelt å tenke nytt, men det kan være lurt av og til.

Nedgangen i medlemstall og aktive er dessverre stor – både i skiidretten og i idretten generelt. Ikke bare lokalt her, men det er den samme trenden over hele landet.  Sammen med dere der ute må vi har et stort fokus på rekruttering og vi må ha et stort fokus på å beholde alle som vil være med på ski - enten målet er å bli best eller om målet er å bare ha det gøy.

Det viktigste er jo at barn, unge og voksne er i aktivitet, men det er jo gøy hvis mye av denne aktiviteten foregår med ski på beina og snø under skia.

Gjennom et prosjekt i NSF er det ansatt skiklubbutviklere i alle kretser. Dere er sikkert kjent med dette, men en god ting kan ikke sies for ofte.

Vi har ansatt to flinke skiklubbutviklere hos oss. Marianne Myklebust og Trond Halvorsen er klare til å bidra ute i klubbene – ikke nøl med å ta kontakt for å høre litt mere om hva de kan gjøre sammen med din klubb for å skape enda mere entusiasme og skiglede.

Marianne tlf 908 32 223  Trond tlf 948 09 966

En viktig faktor for å skape skiglede er snø – og for å få flest mulig ut i snøen er det best å ha snø der folk bor. Kunstsnø, anlegg og gjerne kortreiste anlegg er viktig å jobbe med, og det skal vi alle sammen fortsatt ha et stort fokus på.

Vi har mye spennende å jobbe med framover, og vi i skikretsen gleder oss til å ta dette videre sammen med dere der ute i klubbene. Det blir høstmøte i en eller annen for i oktober – nærmere info kommer snart.

Ha en god høst alle sammen 😊

Skihilsen fra Mette

nif-epi04, 04