Godt samarbeid gir mange glade barn

Trysil IL og Sport-Event arrangerte Barnas Skileker 2022

Mandag i påskeuka ble det arrangert BARNAS SKILEKER på Trysil Knut arena.  Et samarbeid mellom Trysil IL og Sport-Event.

Dette var et gratisarrangement for alle som var i trysil både fastboende og gjester i trysilfjellet.

Totalt var det mellom 150 og 200 påmeldte, og ungene startet i puljer ut fra hvilket nivå de var på. Det var tre distanser å velge mellom, og uavhengig av alder fikk man selv velge hvilken lengde man ønsket å gå. Startfeltet var fra 0 til 12 år

Puljene startet og gikk i mål før neste pulje gikk ut. Det var veldig effektivt og moro for ungene, og det produsert mye skiglede.

Folkene fra Sport-Event er veldig profesjonelle, og vi syns de lagde en fantastisk morsom og fin ramme. Vi hadde ikke klart å lage noe i nærheten like profesjonelt uten å måtte kjøpe masse utstyr og jobbe mye mer enn det vi gjorde.

Slik sett var dette veldig fint for oss som klubb, selv om de fleste som deltok var gjester i Trysil. Vi tenker dette kan bidra til at relativ små unger kan syns det er moro å starte med nummer på brystet og at det er masse liv og røre, og det tenker vi er en positiv erfaring for foreldre også! Det er jo foreldrene som skal være støtteapparat de neste 15 årene

Trysil IL fikk det lokalt næringsliv til å sponse dem med penger til å kjøpe inn kioskvarer og premier til lotteriet. Dette gav Trysil IL gode inntekter til neste sesong,

Trysil IL bemannet arrangementet  med 16 personer som bisto med opp og nedriggingen, premieutdeling, kiosk og lotteri.

Trysil takker alle som deltok og Sport-Event for et godt samarbeid.

Ref og bilder, Ole Petter Tangnæs