Håvard Hovde 5.pl i Steinkjer
Håvard Hovde 5.pl i Steinkjer (Foto Trygve G Slokvik)

Innholdsrik helg for Hedmark

Gode resultater i alle grener fra Steinkjer i nord til Tyskland og Schonach i sør.

STEINKJER - Equinor Norgescup (U23 NM) Steinkjer 2022 19-20år/Senior

Ei flott helg for Hedmark i Steinkjer:
Håvard Hovde tar en bronse i U23 nm og 5. plass i finalen. Jonas Vika blir nr. 17 og Fredrik Helgestad nr. 26.
Junior gutta gjør det også bra, både Jørgen Schjølberg og Even Linderud er i semifinale og ender som 11. og 15. i jr. klassen. Erik Linnerud tar seg også videre fra prolog og blir nr. 29.

Dag 2: Mange flotte prestasjoner fra Hedmark også i dag. Jonas Vika blir nr. 7 i U23 og klubbkamerat Håvard Hovde føler opp med 25. plass.
Junior gutta Jørgen Schjølberg og Jan Christian Kjærnli gjør sterke løp og blir nr 10 og 11 og Bendik Kalland følger opp med 27. plass i Jr. klassen. Blant jentene er det Juniorene Ida Vang og Julie Jeistad som oppnår best resultat med 18. og 19. plass i Jr. klassen.

Se alle resultater HER

MERÅKER - Equinor NC Junior Meråker (17-18år)

I Meråker startet de like gjerne helga med en seier til Kristian Kongssund i M18! han tok senere i helga en 4. og 7.pl. Flere andre leverte årsbeste i løpet av helga.

Søndag var det Østen Midtsundstad som dro til med en 4.plass i M18. Østen kjempet om pallplassene igjennom hele løpet, og endte på en meget solid 4. plass.

Takk for en fin langhelg. Håper å se dere alle også senere i sesongen. En ekstra takk til gutta i smøreboden og Astrid Christiane Hermansen og Björn Ilsemann ute i skogen som tidtakere.

Foto: Gutta i bua, Knut Jørgen, Geir og Andre.

Se alle resultater HER

Ellers i langrenn denne helga, så har det vært arrangert Rendalsrennet (58 deltagere) Tyslasprinten (72 deltagere) og Kraftrikerennet i Åsbygda (42 deltagere)

Vi HOPPER oss videre til bakkene rundt om på Hedmarken.

Torsdag 10.mars ble Martensrennet i Ydalir i Elverum gjennomført med 17 deltagere.

Vi fortsetter litt i Elverum. Søndag arrangerte de både Jentespretten og Minimartensrennet i Hermanshula. Her var det større deltagelse enn i Ydalir. Flere klubber var også representert, og ekstra gledelig var det å se nye klubber på startlista.

Når sola sto som høyest og det var helt vindstille i Hermanshula så dro Luna Druglimo (7år) fra ElverumHopp til med 4,5 m. Dette lover godt for videre rekruttering og vekst i hoppsporten.

Resultater fra Elverum: Ydalir  Jentespretten  Minimartensrennet

Lørdag var det duket for Vårspretten i Lierberget med Furnes Skiløperforening som arrangør. 26 var påmeldt til hopprennet og 12 til kombinert. Det var meldt om nydelig vær og flotte forhold på Vårspretten i Lierberget og til langrennet på Nybygda skistadion.

Stor takk til arrangør for et fin arrangment og godt preppa bakker!

Seierspallen i Jenter RC C (Foto Trond Bysveen)

MINIFART BUDOR

Fint vær og bra preparerte bakker og alt ligger til rette for en knallfin dag på Budor. 32 ivrige løpere stilte til start. Mange gode glade utøvere satte utfor og gjorde sitt alle beste i løypa på Budor. Vi hilser på gjengen fra Vang som hadde tatt turen over skogen.

Foto, Tove Nymoen

Så drar vi utenlands og i store bakker.

Oberhof - Nora Midtsundtad fra Vaaler IF ble tatt ut på WC laget i hopp og var i helga på sin WC deby  i Tyskland. Nora endte på en 33. plass som beste plassering.

Vi fortsetter litt i Tyskland, men flytter oss til kombinert og Schonach. Her har Gyda Westvold Hansen fra Nansen IF og Simen Tiller fra Moelven IL vært på kombinertrenn. Simen endte på en 31. og 34.plass. Gyda tok med seg nok to 1.plasser og vinner verdenscupen sammenlaget!! Jarl Magnus Riber vinner sammelangt for herrer. Vi gratulerer begge to!

I tillegg til to seiere ble Gyda kårte til ÅRETS UTØVER DAMER!! Gratulerer Gyda! Vi er stolte av å ha en slik ambassadør som deg i kombinertsporten.

Vil samtidig gratulere Ivar Stuan fra Nordbygda/LøtenSki som årets kombinerttrener, herrer.

Vikersund - Iver Myhre fra Vallset Hopp har hatt sin deby i skiflyving i helga. Han har vært prøvehopper før VM i skiflyving. Hans lengste hopp ble på 194 m. Gratulerer med tillitten og gode lenger i verdens største hoppbakke.