Scanpix (Bilde eier Scanpix (gjelder alle bilder i denne saken))

Vi oppsummerer et fantastisk ski VM i Oberstdorf.

8 medaljer til Hedmark Skikrets!

Et av årets høydepunkt for oss som er glad i skisporten er VM på ski. Og i disse koronatider når vi er litt sulteforet på egne arrangementer,
idrett på TV og samholdet idretten gir oss, var vi kanskje ekstra forventningsfulle.

Og jammen ble det noen skikkelige festdager i Oberstdorf. Mange medaljer, gode øyeblikk, stolte øyeblikk, ekte idrettsglede og nervepirrende dramatikk.

Og ekstra stas var det å telle opp 5 medaljevinnere fra Hedmark skikrets, og totalt fikk vi 8 medaljer til HSK. Det er historisk bra, og lover godt for framtiden.

Når dette året har vært magert ifht skirenn for mange av løperne våre, håper jeg at VM heltenes innsats og prestasjoner kan være inspirasjon og motivasjon for alle dere aktive skiløpere der ut – i alle grener.

Toppen i norsk skisport har stor bredde, og det må jo være et resultat av at det er mange som vil være med på ski, og at det jobbes utrolig bra i hele vårt langstrakte land for bli best.

Vi har et mål om å bli en nasjon bestående av skiløpere – og kanskje er vi født med ski på beina?

Men det er ingen selvfølge at alle vil være med på ski – men vi må ta vare på de som har lyst til å prøve i alle fall – og det skal være lov til å ville bli best, og det er lov til å ville ha det gøy og det er lov å bruke skiidretten som en trygg og god sosial arena.

Vi gratulerer våre flotte VM helter – Verdens beste kvinnelige skiløper Therese fra Dalsbygda, raske Maiken fra Strandbygda og Gyda, Marte og Mari fra Nord-østerdal - de tre spennende kombinertjentene som gjorde kort prosess og ble historiske med å fylle hele pallen i VM. Vi er skikkelig stolte av dere 😊

Blir litt tomrom når VM er over, men vi kan glede oss over de gode prestasjonene i lang tid. Og husk at alle VM helter kommer fra en liten bygd nær deg, og startet sin karriere med god aktivitet i sin lokale skiklubb eller idrettslag.

Mette

nif-epi04, 04