Påskesol, VM på ski, vinterferie og litt åpning for å gå skirenn

Vi ønsker dere alle en god vinterferie

Snart er februar historie, og det har vært en måned med mye aktivitet innenfor de rammene vi får lov til.

Jeg synes alle dere der ute fortjener en stor klapp på skulderen, ikke fysisk så klart.., for den jobben dere legger ned for at små og store skal få lov til å ha det gøy på ski.

Corona, smittevern og restriksjoner har blitt en del av hverdagen, og nå er det slik at man tenker at hvordan er hverdagen når den kommer tilbake til normalt.

Hva er normalt? Og hva har vi lært?. Jeg er sikker på at vi kan ta med oss mye av den nye måten å tenke på inn i den normale hverdagen – også når det gjelder klubbdrift, aktivitet, frivillighet og arrangementer. Vi får oppsummere når den tid kommer.

Husk at vi fortsatt må ta hensyn – vi er ikke kvitt viruset enda, og selv om vi mener at alle våre aktiviteter er smittetrygge, må vi ikke glemme at det er mobiliteten i samfunnet som skaper smitte – og derfor må vi fortsette å tenke skiaktivitet så lokalt som mulig – og tenk også om det som er lov er lurt.
For oss i Hedmark og Oppland skikretser er det nå åpnet for at man kan delta på hverandres renn – men det gjelder ikke alle, og ikke alle renn.

Følg med på oppdatert koronainfo på nettsiden til HSK her: https://www.skiforbundet.no/hedmark/nyhetsarkiv/?npid=103748&page=NSFs+koronaveileder

Eller ta kontakt med administrasjonen om du er i tvil. Husk at det er til en hver tid de gjeldende lokale smittevernregler som gjelder.

VM på ski er i gang og for en god start. Sølv til Maiken Caspersen Falla fra Strandbygda, supre ski med smørersjefen Smedsrud i spissen og flere løpere Innlandet tok for seg allerede på VM’s første dag. Vi gleder oss til å følge med på alt som skjer framover.

Jeg ønsker dere alle en fin og aktiv vinterferie. Håper snøen holder, og at mange kan glede seg over snø, sol og super vinter. Ta vare på deg selv og hold avstand der du er.

Hilsen fra Mette 😊

Administrasjonen hilser også. Vi er tidvis tilgjengenlig på telefon/e-post, vi ønsker å prøve å nyte sola og skiløypa litt.