Helgehilsen fra Mette

Det er lys i tunnelen!

Hei skivenner!

En utfordrende tid vi er inne i– men nå ser vi snart en ende på denne lange litt mørke tunnelen.

Håper dere holder motet oppe og det er gøy å se hvor flinke dere er til å gjøre det dere kan innenfor de rammene vi har lov til.

Vi kan jo undres over hvorfor reglene er som de akkurat nå, men vi må dessverre bare forholde oss til det og fortsette å ha fokuspå smittevern og fortsatte å jobbe mot sentrale myndigheter for å få til en løsning. Neste torsdag blir en spennende dag,og vi får håpe at det kommer lettelser i tiltakene – i alle fall der hvor smittesituasjonen tillater det. Samtidig må vi ha respektfor nye hissige virus og det er skummelt å se hvor fort smitten spres ukontrollert og vi må gjøre det vi kan for å hindre at dette skjer i vår store skifamilie og våre nærmeste.

I går kom beskjeden om at all World Cup i Norge avlyses. Dette er et vedtak som får konsekvenser – både økonomisk, for arrangører, for utøvere og for alle som gleder seg over skiidrett på tv.

Så håper vi at det er støtteordninger som i alle fall gjør at man kommer ut ev en avlysning uten veldig store økonomiske konsekvenser.
Vi husker jo hvordan det gikk med NSF for snart et år siden, med permittering av ansatte og utfordringer med økonomien.
Nå er det tatt gode grep som gjør at hele organisasjonen er mye bedre forberedt på at dette kan skje. Derfor vil det ikke bli samme situasjonen man kommer opp i nå.

I forhold til det som skjer nå er det lov å være skuffet – både over WC og lokale arrangementer som ikke blir som hadde ønsket og håpet. Men folkens – løft hodet og se framover.

Vi har masse og glede oss til og over, og vi kan være med på å  alt dette gode som skjer.
Vi må jobbe med gode aktiviteter som får både utøvere, foreldre, tillitsvalgte, klubber, arrangører og alle med et hjerte for skiidretten til å holde motivasjonen oppe.
Det er lys i tunnelen, og vi har en optimistisk tro på lettelser.

Mens vi sitter her hjemme og følger situasjonen ser vi at HSK er godt representert blant juniorløpere i VM, og vi har til og med fått med oss et par medaljer allerede.

Dette er veldig gøy og bra, skaper motivasjon og vi heier masse på dere der ute 😊

Vi har hatt et møte med skipresident Erik Røste og generalsekretær Ingvild Bretten Berg i dag. De hilser til dere alle og ønsker å takke for den gode innsatsen som legges ned hver dag for at små og store skal få lov til å ha det gøy på ski i trygge rammer.

Ønsker dere alle en fin helg – med fint vær, vinternorge på sitt beste og helt sikkert masse god skiaktivitet for de fleste.

Skihilsen fra Mette (kretsleder Hedmark skikrets).