Skivenner - GOD JUL!

Den kalde fine tia ligger foran oss.

En ny skisesong er i gang, og vi hadde vel alle håpet at denne skulle bli annerledes enn den vi hadde sist. Men som vi har nevnt og tenkt – hvordan blir den nye normalen? Og dessverre er coronasituasjonen igjen slik at den nok en gang påvirker oss alle på en eller annen måte.

Det vi må være glade for er at vi driver en utendørsaktivitet – som gir litt mindre begrensinger. Men kravet til antallsbegrensinger og kontaktpunkter gjør at det blir utfordringer for mange – i alle fall i starten av vinteren. NSF oppdaterer sin koronaveileder når det er endringer – følg med på den - enten på siden her eller på NSF sine sider.

Jeg håper dere finner muligheter i de begrensingene som er. Men husk også på at det viktigste er at flest mulig holder seg friske – og da er det best å tenke lurt selv om det er lov. Dere der ute klarte å få til masse god skiaktivitet siste vinter – og det gjør dere helt sikkert denne vinteren også.

Lag fine små arrangementer lokalt. Dette skal vi få til.

Og vi får følge rådene til regjeringen om at aktivitet er viktig – for alle 😊

Noen har allerede gjort noe gøy på ski og snø denne vinteren, og det er gøy å se at det er skiglede ute i klubbene – både på renn og trening. Vennskap, treningsmål, bli så god du kan, sosial arena – bruk den kalde fine tiden til det du ønsker å bruke den til med ski på beina eller som en del av skifamilien på andre måter😊

Vår administrasjonssjef, Jan Olav, har valgt å ta en ny utfordring, og har fått jobb i Røde Kors. Vi ønsker lykke til på nye veier, og de er heldige som får med seg han på laget. Jobben med å finne ny adm sjef er i gang hos NSF. Mange gode søkere på listen, og det blir spennende å se hvem som skal bidra til å drifte hverdagen og sørge for utvikling i HSK – i tospann med Ingrid.

Jan Olav jobber 50% ut februar, og vi håper det er mulig å få til en overlapp.

Vi er heldige som liker vinteren og har muligheter til å kose oss i villsnø. Ta vare på dere selv og hverandre – så får vi håpe at situasjonen ser litt annerledes ut midt i januar. Hvis alle bidrar vil det hjelpe mye.

På vegne av oss i HSK vil jeg vil benytte anledningen til å ønske dere alle en riktig god og aktiv jul.

Hilsen fra Mette 😊