Skihilsen november

«Hei gode skivenner!

November er halvgått, gradestokken viser fine kuldegrader, vi har fått skiforhold noen steder – både med villsnø, produsert snø og lagret snø - det vil vel si at skisesongen er igang – og det kan vi glede oss over😊

Selv om coronasmitten  igjen er høy, influensaen er på vei og det er en del sykdom rundt om krysser vi fingrene for at flest mulig holder seg friske og får kommet seg i gang med sesongen.

Ikke glem å fortsatt ta hensyn til deg selv og andre – både når det gjelder trening, samlinger og i din egen hverdag – da kommer dette til å gå fint!

Hvordan har du som utøver, støtteapparat, klubbleder, frivillig eller bare skientusiast forberedt deg på denne sesongen? Har vi lært noe av den tiden vi har lagt bak oss? Trent annerledes? Nye mål?

Andre typer arrangementer? Rekruttert nye frivillige? Kanskje har vi tatt med oss læring, og den læringen og de erfaringene vi har tatt med vil jo danne grunnlaget for den nye hverdagen og normalen som vi nå skal leve i.

Jeg er helt sikker på at vi har lært oss å tenke litt nytt, og kombinert med det vi var gode på fra før må det jo bli bra!

Hedmark skikrets fortsetter vårt fokus på kompetanse og samhandling. Vi har gode webinarer med interessante, spennende og nyttige temaer og vi håper at dette er noe dere bruker i deres skihverdag.

Samarbeid på tvers er også noe vi fokuserer på – på tvers av idretter, klubber, kretser og andre naturlige samarbeidsområder. Sammen blir vi best! Skape gode møteplasser for skiglade skaper skiglede – og det er viktig og riktig i rekrutteringsarbeidet og for å beholde flest mulig lengst mulig i skifamilien.

Vi er også godt i gang ( som en av  få skikretser) med  prosjekt skiklubbutvikler – som er en satsning NSF skal gjøre sammen med kretsene. Vi leier inn Marianne Myklebust fra Oppland skikrets.
Hun tar oppdrag ute i klubb, og målet er å skape skiglede og entusiasme ute i klubb – og eierskapet til videreføring av litt nye ideer skal ligge ute hos klubbene etter en inspirasjonskveld med Marianne.

Hun har besøkt flere klubber allerede med god suksess – ta kontakt med skikretsen hvis din klubb vil ha besøk, eller du vil vite mere om dette opplegget.

Hvis du eller dine mangler utstyr vil det nå flere steder arrangeres og organiseres bytte-  og bruktsalgsdager. Husk at brukt er like bra som nytt, og har du noe utstyr stående i garasjen så tenk at noen andre helt sikkert kan ha glede av det.

Ønsker dere alle en fin november ønsker dere lykke til med sesongen – gjør ditt beste og ha det gøy!

Jeg gleder meg til å se dere i snøen 😊

Skihilsen fra Mette 😊»