Kretscupen igang

Første rennet avholdt i TrysilCupen Langrenn

Omsider, etter flere forsøk, har vi kommet igang med årets kretscup.
Etter flere corona-avlysninger var det duket for dobbeltrenn i helgen med Nansenrennet  og Furutangen2. Dessverre lå temperaturen før rennet veldig stabilt midt på 20-tallet i Dalsbygda og dette rennet ble slik kretsen mener, korrekt avlyst. Nå sies det at akkurat lørdag var det mildt nok til skirenn, men dette var absolutt ikke meldt og både fredag og søndag var det for kaldt, så her var løpere og arrangører veldig uheldige.

Men på søndag tok Åslia Skilag og Strandbygda IL imot løpere og støtteapparat på Furutangen i Osen. Dette for andre gang på 14 dager. Etter tidligere avlysniger har disse to arrangøreklubbene sammen med Furutangen AS, kastet seg rundt for å få arrangert skirenn i trygge omgivelser. Og trygt er det, det fremheves i TD-rapporten at alle regler og smittevernhensyn er satt i høysetet og alt fungerer som det skal.

I tillegg blir det levert svært så strøkne forhold så en bra dag for alle tilstedeværende.

Takk til arrangører og vertskap!

Vi er fortsatt spente på fortsettelsen av årets cup med nytt navn, Trysilcupen. Magnor  UL inviterer til dobbelt KM om 14 dager, vi sees!

NIF-EPI03, 03