Blanke ark og fargestifter tell...

Arkene skal vi fylle med planer - gode planer - som gir oss mange gode og glade skiløpere.

Vi har lagt bak oss et år med mange nye utfordringer som vi aldri hadde tenkt oss at skulle bli virkelighet – men så ble det altså slik og da er det ekstra greit å ønske velkommen til et nytt år.

Nå har vi bladd om i  kalenderen til 2021, med blanke ark og nye muligheter – og hverdagen med Corona er noe vi har blitt vant med å forholde oss til.

Likevel dukker det stadig opp spørsmål og problemstillinger og nye retningslinjer å forholde seg til. Det får vi dessverre ikke gjort noe med – men det blir bra igjen.
Alltid oppdaterte retningslinjer finner dere på skikretsens side her:

https://www.skiforbundet.no/norges-skiforbund/nyheter/2020/12/nsfs-koronaveileder/ . Ta kontakt med administrasjonen om det er noe dere lurer på.

Nå skulle det normalt vært flere renn og aktiviteter hver uke , men så må vi bare forholde oss til at slik blir det ikke.

Selv innenfor de rammene som er mulig blir det vanskelig, men gudskjelov er det ulike lokale restriksjoner som gjør det mulig å få til noe i alle fall.

Så vi ber dere tenke lokalt. Lag flere små skirenn for deres egne og kanskje naboklubbens løpere, så slipper dere å ta hensyn til reisevei og kryssing av komune- og fylkesgrenser.

TENK LOKALT! Det viktigeste er at barn, unge og voksne er aktive, aktive i sitt miljø. Lag en happening i egen klubb.

Helgens renn på Furutangen er et godt eksempel på det.

Der fikk man til et etterlengtet skirenn for ivrige langrennsløpere, når den tradisjonelle Tour De Hedmarken måtte avlyses pga lokale restriksjoner.

Til dere som må avlyse renn og aktiviteter – husk regjerningens krisepakke 3, som gir muligheter for å søke om kompensasjoner. Administrasjonen bistår hvis dere lurer på noe. Søknadsfrist 15.januar

Starten på nytt år har gitt oss akkurat det vi ønsker oss – sol, kaldt, mye snø og fine skiforhold. Mange glade folk på ski, og la oss håpe det fortsetter slik.

I en hverdag som for mange er preget av mye negativt og vanskelig, kan det være at akkurat den fine skiopplevelsen er gull verdt. Vi vil heie på gode skiopplevelser, og VI kan være med å skape de.

Strenge koronatiltak over hele landet nå, nye restriksjoner og  mindre sosialt samvær – det er sikkert det som skal til for at vi får stoppet smitten, og det må vi bidra til så klart.

Vi er kjempeheldige som driver utendørsidrett, men husk å holde avstand ute også.

Og minner også om at lurer du på om noe er lov? Vurder om det er lurt – er det ikke lurt dropp det selv om det er lov..

Så til slutt:

Godt nyttår ønsker vi dere alle, med blanke ark og fargestifter tell.

Godt nytt sier vi trøstende til oss selv, naivt javel, men en overlevelsesstrategi.

Vi legger det gamle bak oss og ønsker et nytt årtall velkommen!

Nytt år med blanke ark vi skal fylle med planer - gode planer - som gir oss MANGE GODE OG GLADE SKILØPERE!

Skihilsen fra Mette, Ingrid og Jan Olav 😊

nif-epi04, 04